måndag 21 mars 2011

På't igen bah.

Morran och jag. Så här blir man efter ett glas skumpa hemma hos mig!



Det är måndag och jag sitter åter på mitt arbete efter en .. tja .. MINST sagt intressant helg. Morran och jag fick vår stund i fredags tack och lov. Det blir ju oftast som så att en del annat kommer emellan nu för tiden när vi vill göra något men nu fick vi allt till det. Underbart!
På lördagen efter jobbet åkte jag närmast DIREKt till Sala för att ta tag i Proppen Karlsson och hennes påhitt. Jag hann landa lite hos mamma med förståss för lite kel och mys innan vi gick vidare till Sala Stadshotell. Det var 30+ och vad jag EGENTLIGEN hade där att göra är ju en gåta men där var det i alla fall drag under galsocherna vill jag lova. Jag har varit inne där en endaste gång innan så jag kände mig inte särskilt hemma när vi kom dit. Men med lite dans och med lite gamla bekanta gick det över ganska fort. Kul hade vi i alla fall. Så med andra ord var det en trött Mamma S som landade i Norrtälje igår kvälls. Hon duschade, borstade tänderna och sen somnade hon gott.

Idag är det full tupp på jobbet då stora leveranser med vårkläder har kommit in. Det blir som julafton när man får öppna alla stora paket och alla är till mig. En annan "present" är att snön nästan är helt borta på Tullportsgatan. Till och med runt knuten är den borta så jag kan numer gena över till Café Tullen utan att behöva pulsa i snön. Dem däremot (Cafét) ser ut att bedriva någon form av after skii då hela deras uteservering fortfarande är överfull av snö.

Nu måste jag jobba vidare.
Vi hörs alla lärkor!
<3

Inga kommentarer: