lördag 12 mars 2011

Fri kaffe på vår balkong!

Vilken underbar morgon vi har här i Norrtälje idag! Vi har intagit kaffe på Balkongen, ja ust det, den utan en gammal gran på! Vi poppar med musik medan vi fejar. M har stått fr disken och han har väl stått där en halvtimme cirkus. Ett par kaffemuggar och nån liten filtallrik är vad han diskar. Det är bra att han är noga.
Apropå att saker ska ta lång tid; M frågade just hur lång tid det är kvar tills han blir hundra år. 95 år svarade jag. "ahmen TOPPEN" var hans svar. Han var inte njd med det utan tyckte det var alldeles för lång tid. Undrar vad han har för planer när han är hundra. Nyfiken!!

Vi ska fortsätta ta vara på denna underbara dag. Vi får snart sällis av godbiten innan det är kalasdags. M nynnar på  Petter och septembers "mikrofonkåt". Jag är inte hundra nöjd med val av låt att nynna till, men vad kan jag göra. Tacksam är jag i alla fall att inte vet vad titeln betyder!

Lördagsgodis snart!!

1 kommentar:

Wannabe sa...

Jag hade gladeligen kommit som ett skott om jag kunnat! Mikrofånkåt.. jaja, här nynnas det ibland att Jack ska riva hela haket.... Han snappar snabbt, för jag tror bara han har hört den en eller två gånger!

Kram!