fredag 25 mars 2011

Schnaarkisch



God morgon på er. Har ni sovit gott? Det har jag, jag slocknade som en liten lammunge före tio igår och vaknade utvilad nu på morgonen av att solstrålarna letade sig in genom rutan och kittlade mina tår. (Detta lät som en novell från ngn tidning). Dock sitter jag och gäspar fortfarande! Jag längtar att få komma ut i solen. Faktiskt så funderade jag på en morgonprompa nyss men ångrade mig snabbt när jag fick syn på kaffekoppen som jag förberett och på datorn. Jag är glad att snön nu är borta nästan helt så jag kan byta ut min ministepper mot långa promenader istället. Det tråkiga är att jag ännu inte hittat ett bra sätt så jag kan ha M med mig. Han orkar ju inte gå lika långt som jag och det blir knappast i samma tempo. Det ska ju hittas kottar och klättras i träd, grenar ska plockas upp och löv ska sparkas på. Sen är han ju för stor att sätta i vagn. Skrinda kanske? Bärsele?
På måndag i alla fall apropå vardagsmotion så ska jag försöka göra premiärturen med cykelkärran. Det blir inhandling av ny cykelhjälm idag (Till M) för det måste man ha även fast man sitter i kärra. Jag får förhoppningsvis kärran i helgen och ska väl då försöka montera ihop den med cykeln. Eller så ringer jag helt enkelt en vän. Det sistnämnda låter mer som jag.

Vår helg annars kommer bjuda på invigning av det nya dagiset, fruktsallad, lördagsgodis och förhoppningsvis en fika i solen på ett par vänners nybyggda altan. Hoppas de nappar på mitt erbjudande. Jag ska ligga i lite!
Ni får väl ha en fin fredag och en underbar helg. Vi lär med all säkerhet höras igen innan den här dagen är slut!

Varma Kramar

(((Sen som en liten parentes vill jag passa på att välkomna en ny läsare. En extra stillig sådan också! Kul att du hittade hit! See you around *smacka*)))

2 kommentarer:

P.Astorn sa...

Tack så mycket!

Hjärtemammas sa...

P. Astorn! Du är min äldsta läsare. Eller ja inte äldst i gammal bemärkelse kanske men den som hängt med längst. Jag behöver inte ens skriva att du är snyggast av dem alla också, förutom jag själv! :)