tisdag 27 april 2010

Chillar.

Kakan har lugnat ner sig något. Skönt! M berättade i morse för fröken att mamma minsann kastat en kudde i huvudet på Kakan i natt, och sagt högt att hon skulle vara tyst. Jag kände mig fånig, jag trodde M sov men han hade minsann registrerat preciiiis allt.
Jag har fortsatt mitt renseri här hemma och är nu i stort sett helt klar. Det känns underbart. Jag har kastat tonvis med papper och dynga som jag sparat på, bara för att det kanske kan vara bra att ha! Ja om det blir krig eller nåt! Balkongen är nära inpå klar. Jag kikade på tyger idag att klä lilla soffan med. Jag har bara inte bestämt mig mer än att jag INTE vill ha detta 60-tals tyg som är på nu. Ni vet sådant oranget, brunt och noppigt. Sen är det bar alite småfix, fylla på balkonglådor osv. Sen är det bara att njuta där ute. Jag lovar att jag ska ta kort när det väl är klart!

Lottenli med familj var här på besök nu på kvällskvisten. Vi drack kaffe och tjattrade på som vanligt. Nu är det dock bara jag vaken här hemma. Och Kakan. Denna löpning har tagit på hennes krafter märker jag. Pälsen är inte lika blank och fin och hon är helt slut. Hon sover och sover.
Jo! på väg hem från Småglin idag hejjade jag på tjejerna på djuraffören och de gav mig ett litet vilset yngel som de hittat! Han fick heta Yngle! Så nu har vi utökat akvariet. Räkan hittade jag intrasslad i kolfiltret när jag gjorde rent det. JAg trodde han dragit men där låg han och var knappt vid liv. Efter lite TLC med mat och färskt vatten så har han redan piggnat till. Jag känner mig som djurens Florence Nightingale.

Sov gott!

Inga kommentarer: