söndag 25 april 2010

FixarFrasse

Dagen har gått i fixets tecken. Jag har hunnit med så himla mkt idag. Dagen startade halv sex då M bestämde sig för att vakna eftersom Kakan gått och låtit som ett signalhorn hela natten. Hon löper. Jag borde kastrera då jag inte är det minsta sugen på att få kattungar här hemma. Risken är ju just nu ganska liten också eftersom vi bor på tredje våningen och så länge man inte är O´Malley från Aristocats så blir det nog svårt att ta sig in till oss. P-piller känns inte aktuellt egentligen, eller jag vet inte. Jag ska höra mig för till veterinären i morgon tänkte jag. Få lite tips och råd. Jag har aldrig haft en honkatt som löpt förut så jag är lite rådvill.

Dottelidottan kom hit och fikade och så även Nizzan. Jag har satt upp tre hyllor på min hallvägg, gått ner med massa dynga i källaren, byggt koja på ballen till M, hunnit bli riktigt ledsen över en idiotisk diskussion med en nära vän, varit och handlat, satt nu kontakt på min kökslampa OCH fått upp den, fått blommor(vita tulpaner naturligtvis) och en massa annat. Ja ni ser ju. Nu ligger jag bredvid Eniro i min säng och kikar på tv. Två för tillfället mätta och lata själar, vi bara ligger. Och glor. Skitskönt!
Vi ska fortsätta här med att bara ligga och glo och slappa. Jag ska njuta över den effektivitet jag haft idag. Känner jag mig själv rätt kan den lika jäkla gärna vara borta i morgon :)

Sov gott sockerkringlor! Fridens!!

Inga kommentarer: