söndag 18 april 2010

I hälsans tecken


Nu har jag faktiskt valt att inte fokusera på detta i min blogg då det tagit upp i stort sett hela min vardag hela vintern och våren. Jag nämnde ju vid något tillfälle att jag börjat tänka på kalorierna och börjat träna osv. Faktum är faktiskt att det har gått riktigt bra. Jag har lyckats ta nästan 15 kilo sedan i januari. Det vill jag ge mig en klapp på axeln för. Usch jag tycke rinte om när folk ska klappa sig själva på axeln öppet flera gånger i veckan, det tyder ju på någon form av bekräftelsebehov. Men nu gör jag det i alla fall, men bara för att jag vill dela med mig till er! Jag är glad, jag är riktigt nöjd och jag ser fram emot den här våren och sommaren som aldrig förr. Jag är taggad till tänderna i min nya livsstil och det kommer bara bli bättre! Man kan om man vill! Faktiskt.
Vissa dagar har jag såklart ätit det jag har velat även om det innefattat en pizza eller en kebabrulle men varje dag har jag ändå tänkt på vad jag stoppat i mig och hur mkt jag har rört på mig. Vissa gånger har jag kunnat äta på min egen arm för att jag varit så sugen på något riktigt onyttigt men med lite avledningsmanövrar så har det gått mig förbi efter en liten stund bara.
Jag har ju haft min egen hälsoguru, Mialicious med mig under hela resan så gott stöd har jag haft. Frk Johansson har också fått utstå en hel del klagomål mellan varven men det är ju det man har vänner till. Man får klaga och tycka livet är skit ibland.
Så är det, jag ville dela med mig! :)

Jag har varit uppe sen halv sju. Jag har hunnit byta sängkläder, dricka lite kaffe och löst lite korsord. Typsik söndagsmorgon med andra ord. Solen ser ut att hålla sig framme idag så jag tänkte ta mig en prompa snart och kanske senare sätta mig med en god bok och samla fräknar!
Ha en fin dag vänner och andra!

3 kommentarer:

Patrik sa...

Du är duktig! Tror dina kilon har hamnat på mig dock.

Wannabe sa...

En klapp på axeln från mig med, du är bra du!! Kram!

P.Astorn sa...

Du är duktig! Klapp klapp