söndag 18 april 2010

Vilken dag!!



Denna dag har varit helt perfekt. Den började relativt tidigt med en morgonprompa i morgonsolen. Kyligt men jäkligt skönt. Promenaden slutade hemma hos Knilla där vi tillsammans åtnjöt en stor kaffe i solen på hennes altan. Väl hemma igen fick jag besök av Dottelidott och Nizzzan. Vi lapade sol i nästan bara underkläderna på min balkong. Jag bor högst upp och har absolut ingen insyn. Skulle det vara någon minste insynsdel så bor här bara pensionärer som inte ser längre än näsan räcker ändå. Oj vad färg vi fick, underbart!


Vi tog en stilla lunk ner till Hamnladan och där gjorde jag månadens kap! en sextiotalssoffa att ha på balkongen för 50 pix! Hur billigt är inte det. Lite färg på benen bara och ett nytt tyg så blir den hur snygg som helst. Jag och Nizze provsatt den när vi kom hem, han bar för övrigt hem den på huvudet helt själv, och vi bestämde oss för att min balkong ska bli årets groggveranda. Här ska piffas. Nu ni. Det blir vårens projekt, EFTER att jag slipat och målat köksstolarna och EFTER jag fixat skået till badrummet och efter en hel del andra massa saker. Det är bra med ambitioner.


Under eftermiddagen har jag givetvis passat på att träffa M hos pappa. Pussas, kramas allt det där ni vet, trots vattkoppor. Jag har ju haft vattkoppor så mig gör det inget! Febrig som bara den var han. Stackaren, han hade ju sett fram emot Tututs kalas idag. Hon pratade med mig, alltså hon är fem år, och sa att hon gärna ville ha oss till en vårfest i stället som hon tänkte anordna. Sötunge!
Kvällen avslutades med att Enrio kom på besök. Vi kollade lite kort från jordanien där han var och jobbade med rallyt sedan gick vi på promenad till Åtellet och tog en kvällsfika. Nu har han äntligen åkt så jag får nanna sängen. Jag kikar först här om Avatar går i 3D. Jag tänkte nämligen försöka få med mig nån att se den innan den slutar!!
Sov gott duvungar, akta så inte trollen kommer och tar er!

Inga kommentarer: