söndag 4 april 2010

Dammsug Sverige


Den 1 Oktober i år slutar femtioöringen att gälla. Orsaken till att jag vet just detta är ju för att jag såklart hört på omvägar att den så småningom ska försvinna men jag visste dock inte precis just när.

Jag hittade en stor stor samling just femtioöringar i en handväska jag plockade fram ur garderoben i veckan. Varför de låg där har jag ingen aning om men de fyllde ett helt kaffeglas här hemma. Jag tittar på det nu faktiskt för det står kvar på vardagsrumsbordet.

Nyss såg jag att Leila bakar på tv4+ presenteras i samarbete med dammsug sverige, en förening som samlar in femtioöringar i förmån för utsatta barn. Men hur bra som helst! Dit ska jag skänka mina femtioöringar. Childhood, BRIS och SOS barnbyar är de organisationer som får dela på alla slantar som kommer in. Jag mailade dem direkt för att få en bössa att sätta ut i butiken!
Samla in pengar för barn i en barnbutik, vad kan vara med lämpligare?

Har ni alltså några femtioöringar drällandes och vägarna förbi Norrtälje så kom in på Småglin och lämna in dem till mig!

Jag har ju slutat stöda rödakorset helt efter det kommit fram hur mkt cheferna får i bonusar och i löner så nu blir detta mitt nästa stödprojekt!


Gå in HÄR och läs mer!

Inga kommentarer: