fredag 17 december 2010

Äntligen!

Nu tänker jag sitte här i mitt soffhörn tills häcken blöder. Jag har haft fullt skägg HELA dagen idag. Jag mumsar på en mandarin och dricker lite julmust medan jag väntar på Big Ben och Mialicious som tänkte förära mig med besök en liten stund.

M har precis somnat, han har med haft en hel del att stå i idag.
Granen står där den ska och är helt färdigklädd. ALLT julpynt är nu på plats och vi kan börja njuta av den stundande julen. Jag har ett par klappar kvar att slå in bara sen är jag klar med julfixet.
Jag fick hjälp av Gusten att köpa granen idag. Han kom hit för att hjälpa mig starta min bil med kablar då den stått i två veckor utan någon tillstymmelse till körna metrar. Jag vred om nyckeln bara för skojs skull för att se OM det mot förmodan fanns något uns energi kvar i batteriet. Vad tror ni händer? Jo bilen startar! Som ett mirakel.
THANK YOU JESUS! 

Två av varandra helt oberoende karlar som hjälper en kvinna i snö-nöd
Jag trodde någon spelade mig ett spratt men det var sant. Jag jublade och M jublade! När vi väl skulle köra iväg så kom problemet. Då bilen stått så pass länge på samma ställe å vi har haft en del snö så har ju plogbilen trott att min bil är skrot och snöupplag så vi satt ju liksom fast va. Då mina vänner aldrig ens skulle kunna föreställa mig med en snöskyffel förstår i alla fall DEM nu mitt dilemma MEN som ett brev på posten kom då två karlar från två olika håll och frågade om jag ville ha hjälp. Hallå hur mycket tur får man ha på en dag!varför inte tyckte väl jag givetvis. Så en av dem hämtade en spade och den andra ringde på grannvillan och fick låna en skyffel och efter lite grävande var jag loss! Jag börjar ana öråd. Jag har haft liiiite mkt tur idag faktiskt. Jag hittade tex MIN gran på en gång, vi kom hem och den passade PERFEKT i foten. Mmm och sen då, jo den ställde sig spikrakt i givakt på en gång så jag behövde inte svära en endaste gång!!

 Den känns väldigt piff och puffig. Lagom tjock och lagom lång. Tät och fin och barrar inte!! Kungsgran är granen att ha i en trång lägenhet!


Jag fyndade lite på blomsterlandet när jag köpte granen också. De hade 50 % rabatt på alla julsake så jag köpte en liten fågel i vitt och strass och fjädrar att sätta högt upp i granen bland annat.


Idag köpte jag också M:s årliga granprydnad. Varje år har jag köpt honom en ny så när han väl flyttar hemifrån har han förhoppningsvis en hel del med sig till sin egen gran.
I år blev den en silvrig, glittrig liten gran!

Nu ska jag njuta av vårt juliga hem och av lugnet. I morgon ska vi vara barnvakt åt en ettårig liten skort så jag antar att det blir livat.
Jag har tv:n på men ljudet är avstängt och jag ska nu spela lite bookworm innan mitt besök dyker upp.

Ha en superfin fredagkväll vänner!

KRAMAR

Inga kommentarer: