söndag 12 december 2010

Jag har sagt adjö!


Vet ni. jag har sagt tack och hej till min Facebook. Och vet ni igen? Jag skrev ett sjukt långt inlägg nyss i bloggen som jag lyckades sjabbla bort. Kalla mig klantig om ni vill. Jag har blivit kallad det förut. Sen har jag den sista dagen här indriekt blivid kallad både det ena och det andra. Man ska aldrig upphöra att förvånas.
I alla fall. Jag tog bort mitt facebook konto men eftersom jag känner mig själv så vet jag att jag kommer vara där och pilla om några dagar igen.
Jag är en sån som varje gång jag iitter vid datorn går jag in på Facebook för att se om något har hänt. Sedan är jag tillbaka inom två minuter igen för att se om något har hänt igen, även fast jag vet att det inte har det. Sjukt men sant. Jag tror många känner igen sig i det jag säger. Så även om jag kommer få ett återfall snarast så ska det bli skönt att vara utan. Åtminstone för ett par dagar.
Jag slutar om en halvtimme och eftersom det idag blir någon dejt i eftermiddag så ska jag gå direkt hem. Sa jag inte att jag skulle på en eventuell dejt? Nehe, det måste jag ha missat. Ja vem vet, jag kanske berättar om det vid ett senare tillfälle.
Jag går nog förbi Hemmakväll och köper mig en Ben & Jerrys och ställer mig på ministeppern en timme i stället. Kanske i högklackat! Bara för att göra något trotsigt och annorlunda kanske. Varför vara så mainstream hela tiden?
Jag borde få Nobelpris då jag kommer med utomordentligt kloka idér emellanåt, tycker inte ni det?
*mumsar vidare på min pepparkaka*

7 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Kanske skönt att komma ifrån FB lite?=) Kanske borde göra detsamma...;) Såg ditt inklägg om Princess Leia!;D Date låter spännande....Kanske vi får höra sen=)

Kram och ha det gott!
Adela

Fräkniga donnan sa...

Men va konstigt, FB utan dig?! miss U already.. Ben& Jerry låter gott iaf! Kram

mamma sa...

Jag har sagt adjö till facebook också . Hade ingen lust att delge mina tankar längre . Följer dig på bloggen istället älskling ! Jag tycker inte att du är klantig så dä så puss

Hjärtemammas sa...

Thanks tjejer.. Jag tycker de tär jobbigt som tusan nu att inte ha någon facebook. Har redan abstinens!!
Kram å tack för stödet!!

Anonym sa...

Ja nog skulle man behöva en pause från FB emellanåt.
Det kan ju bli lite mycket ibland ;-)
Hoppas det inte jävlas allt för mycket åt dig hjärtat.

Kram/ J

Hjärtemammas sa...

tack darling men vet du vad? Jag är redan tillbaka!! Jag kunde hålla mig i fem timmar kanske. Fick värsta huvudvärken å abstinenssymptomen. Vilken hemsk självdisciplin jag har!! Tack för omtanken ändå! Kram vännen

MaMaT sa...

Du gör ju helt rätt, va 17 ska man bry sig så mycke om vad andra pysslar med och tänker. Tiden är så knapp ändå... med detta säger jag inte att jag själv gett upp Fb. Jag säger bara att du är duktig för det ÄR ett gift.