torsdag 9 december 2010

Sista kvällen med M


Om jag har räknat rätt så är det julafton NÄSTA gång M kommer hem till mig. Alltså inte i morgon, inte nästa fredag men fredagen efter det! TVÅ veckor kvar!! Då innebär det att jag ska köpa gran nästa fredag, alltså om en vecka. Hade jag bott nära skogen eller haft mark hade jag naturligtvis gått ut och huggit en gran själv men nu är fallet inte ens i närheten så det blir att åka till Blomsterlandet och köpa en kungsgran, precis som de andra jularna. Kungsgran köper jag inte för att verka snobbig utan de är helt enkelt liiiite finare tycker jag själv sen så BARRAR de ju knappt alls! Jag bor ju som sagt ganska trångt och skulle granen tappa tio barr varje gång jag går förbi den och råkar stöta emot den med häcken, så skulle den vara naken efter två dagar. Därav kungsgran. PLUS att den är snygg, som sagt!
Jag har varje år köpt en ny julgranskula till M, så han har ett set med grankulor när han flyttar hemifrån. Jag tycker idén är rolig sen får han med sig minnen hemifrån. Jag har ännu inte köpt årets kula. Jag ska ta en rajd på stan i helgen för att hitta något som matchar och passar just honom. Den får han alltid i strumpan på morgonen!

Karrri har varit förbi en kortis på lite kramar och fika. M frågade varför hon skulle gå och om hon inte kunde komma lite hit lite oftare. Han har saknat henne såkalrt! Karri är C:s mamma. C är M:s syster, för er som inte visste det redan!
Ikväll sitter jag helt i rosa plysch och önskar att jag hade en Appletini i handen. Jag har massa ljus tända och det saknas just det. Jag ska strax kolla på en film tänkte jag. Den med Leo Di Caprio, Inception. Det hade varit grädde på moset att ha en Appletini till. nåväl, en kan ju få önska.

I morgon helg. Efter en heldag på jobbet är jag hembjuden till Morran och sen blir det torligen en snabb sväng på stan! Vi får se om det händer något spännande. Jag hoppas givetvis.

Ha en fin fortsättning på torsdagsaftonen vänner små.
Varma Kramar

Recept Appletini:

4 cl Vodka
2 cl apple sourz
1 cl citronjuice

1 kommentar:

FOTOCREW sa...

Tips! Blanda socker och kanel på ett fat och kanta glaset med... Juligt gott!