onsdag 29 december 2010

Atjo Atjo Prosit

Idag blir det filmdag inomhus. Bland annat ska jag se en av mina favvofilmer Brokeback mountain med min favvokille Jake Gyllenhaal. Mums!
Nu gnäller jag igen!! Men jag är verkligen dunderförkyld! Jag har petat näsan full med Otrivin Menthol (nässpray inget annat) och sitter kvar i min pyamas i soffan med största koppen The som jag petat ner två vicks honung (halstabletter inget annat) i. Gottigott och det BORDE göra mig frisk. Eller det är i alla fall bra att sitta hemma en dag och bara ta det lugnt, inbillar jag mig. Jag är ju en flängare av rang annars. Än hit och än dit.

Igår flängdes det minsann men på ett mycket fint och lugnt sätt, angemänt helt enkelt. Jag och Örnen möttes i går morse på busstationen för en tur till Grisslehamn och Hotell Havsbaden. Där i tre timmar bubblade vi, bastade och njöt bara av utsikten av ett snötäckt Ålands hav. Vi var i stort sett själva i SPA-avdelningen så vi behövde inte trängas. När vi var klara och tillpifffade ble vi bjudna på afternoon tea i pianobaren med rykande varma scones och marmelader, tårtor och annat som hör ett riktigt afternoon tea till. Det ville vi fira så vi tog in ett glas champagne (ett till) till det. Det hör ju SPA till liksom att champagna sig lite.

Väl hemma svidade jag snabbt om till lite finare kläder och begav mig ner på stan och mot Ett Glas för att möta Johansson och Corny. Vi hade en lite försenad julmiddag tillsammans.  Jag beställde "min" pasta som jag nästan alltid äter där. Pasta med Gambasräkor, röd chili och blåmusslor. Till det mer champagne OCH julklapp från chefen. Jag kan säga att det var en julklapp från Edblad & Co, min favorit affär just nu. Där hittar man det mesta. Igår hittade jag tex en supesöt klänning och en mössa som jag skämde bort mig själv med! Precis just där.

Min nya klänning

Idag sitter jag, trots förkylning, i min soffa och är supernöjd över gårdagen. Nu fattas bara lilleman här hemma så är livet komplett! Kom hem nu!!

Vad gör ni på nyår? Jag och M bjuder ett par vänner på middag och firar med lite raketet och smällare på kvällen. Han lär troligtvis slockna innan nio så då finns lite tid för mig att röja upp och fixa inför nyårsdagen då liten kille bli STOR. 5 hela år. OJ vad han har sett fram emot det. Det blir till att födelsedagspimpa granen som han vill ha det. Sjörövareflaggor beställt. Huga, mina vita änglavingar då?

Ha en fin dag alla, vi hörs med säkerhet igen, senare idag.




Ps. TOK kommer du och dricker kaffe någon gång? Du har ju saknat mig!

Inga kommentarer: