söndag 12 december 2010

Igår!


På väg hem från jobbet igår så gick jag förbi en liten restaurang här i Norrtälje bara för att säga hej till en bekant. Han blev så glad över mitt sällskap så han bjöd på än det ena än det andra. Bland annat så fick jag för första gången smaka något som heter Piadina. En form av Italiensk snabbmat. Det är ett tunnbröd som gräddas i ugnen med diverse pålägg. Det kan nästan liknas vid en pizza men det var MYCKET godare. Det var inte alls lika fett som en pizza sen var brödet mycket frasigare. GOTT! Jag fick en Piadina med chilimarinerade gambasräkor och vitlök på. Jag har fastnat för detta nu. Så jag vet inte om jag ska se detta som ny favoritmat över sushi. Kan man ha två bästa favoriter?

Jag fick även smaka hans gulasch som stod och puttrade på spisen. Jag mådde genast bättre!Mätt och varm i magen knallade jag gatan hem och gick direkt till soffan och somnade där. Jag bäddade ner mig under täcket och jag är säker på att jag snarkade.

Någon gång i går kväll så flyttade jag över lillrumpan till sängen och sov gott hela natten. Jag förtjänade det verkligen.

Idag har jag varit bekymrad över nyheterna om terrordådet på Drottninggatan i Stockholm. Säpo kallar det terrordåd. Var det meningen att han, självmordsbombaren bara skulle spränga sig själv eller var det av misstag som bomberna utlöstes? Tänk om han hade suttit på tunnelbanan eller stått inne på NK eller Åhléns. Jag vågar knappt tänka på vad som kunde ha hänt.
Jag ska till stan på onsdag i lite ärenden. Dock kommer jag inte behöva röra mig i centrala Sthlm. Söder visserligen, men inte MITT i smeten.

Nu måste jag jobba vidare.

1 kommentar:

Fräkniga donnan sa...

Usch ja, va hemskt med bomben..!! Helt sjukt vilka människor det finns..

Roligt att du upplevt piadina! Det är bland det bästa jag vet,åt alltid det när vi bodde i italien..Så gott!! Jag åt mest den med tomatsås och ost, så det blev lite mer pizza likt (men godare!) Åh, va gott, nu fick jag massa flashbacks..Mysigt gumman! puss på´rej!!