lördag 4 december 2010

Assså shiiiiit


"Hur mår du Judit?" "- Hej på er"

Igår var det tvkväll här hemma. Jag var ju barnvakt till Mackans dyngoxe på fyra år och jag märkte att jag är en enbarnsmamma. JAg blir avis på alla som är gravida och får små gulliga bäbisar och jag älskar små barn. När de beter sig! Lillen som var här är huuur söt och gullig och rar som helst, men det var tufft med två. Tänk då min mormor som hade 17 ungar!! Nä, jag ljuger inte. Jag vågar knappt gnälla, hon skulle vända sig i graven om hon hörde mig. Jag är ju ingen gnällare faktiskt. Egentligen.
så snart de båda två satt sig i soffan klockan åtta inför Idol så somnade dem! Som på en femöring bara! Jag stängde av teveljudet så jag tittade på Idol, men lyssnade aldrig. Jag lyssnade däremot på Cirkus Möller utan att titta. Jag är nog skev när det  gäller tevekultur, jag vet. Men jag hajade till när han, Sean Banan frågade en kvinna från FI om alla feminisiter har hängpattar. Då kunde jag inte hålla tillbaka ett tokgarv. Jag skrattade så tårarna sprutade å ungarna guppade. (De låg båda med sina huvuden i mitt knä!)
Sen var det de där ridtjejerna på Klitteholm. Asså shiiiit! Jag har ALDRIG sett det programmet förut men det var skitkul ju. Asså shiiiiit. Sen var Måns semmel-röv med också!

Ikväll är det väl Så mycket bättre i alla fall? Det programmet med låttolkningar. Om ajg inte helt räknat tokigt borde det väl vara pluras tur att bli tolkad. Jag äslkar Plura. Alla låtar, hela tiden, hela dagen.
Det ska bli spännande.
 Idag blire köttbulletrillning och pepparkakshusbygge!
Det snöar!
Det är kallt
 

2 kommentarer:

Patrik sa...

September ska göra Kärlekens Tunga så det ser vi fram emot! :)

Hjärtemammas sa...

Ja det ser jag verkligen fram emot. En timme kvar nu! Kärlekens tunga är en klassiker som Plura inte ens vill spela längre på sina konserter men folk vill höra den så han msåte, annars blir de sura. Undrar om någon av dem gör fulla för kärlekens skull. Jag är sugen på att höra pojkar pojkar pojkar eller, ett hus på stranden!
Nu kör vi lördag! Fasiken jag glömde spela på lotto!!