söndag 19 december 2010

Nu så

Liten sover i sin säng med onda öron. Alltså sängen har inte onda öron men han har. Stackars liten. Vi kom iväg till doktorn i alla fall och där fick vi en beställning på öroninflammation. Det blir att var ahemma och medicinera och kurera för hela slanten så vi är friska å krya till julafton.
Jag själv ligger och värmer mina fötter under filten och i fårskinnstofflorna. Jag har tänt ljus och de värmer. Om inte annat så ger det skön stämning. Det är ingen öppen spis men det är levande.

Vad händer över nyår föresten? M fyller ju år på nyårsdagen så vi blir hemma. Jag blev faktiskt för ett tag sedan medbjuden med min barndomsvän att fira uppe i Sälen där en stuga hyrts. Jag fick ta med mig M men jag tackade vänligt men bestämt nej. Vi ska ju ha kalas här hemma. Jag undrar när jag nästa gång kommer gå på galej på nyårsafton då jag vill vakna pigg å kry när lilleman fyller.
Dock tänkte jag köpa en miniflaska bubbel till mig själv och lite alkoholfri bubbel till M samt köpa lite smällare och nån miniraket. Jag tror dock aldrig han kommer orka vara vaken till tolvslaget så vid sjutiden får vi ut å bränna av våra kanoner i parken! Spännande!


Jag måste gå å lägga mig under täcket å få lite värme av M annars går jag åt! KALLT! i morgon ska minsann portis får komma hit å fixa elementen så jag får lite värme!

Godnatt!

Jo grattis till lillkusin som fyller TVÅ hela år idag! STORA killen har blivit ännu större! Grattis!

2 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Tack för din fina kommentar hos mig=)Hoppas du får din värme fixad! Usch och fyy för att frysa...;)
Här kan du ladda ner ett toppenprogram gratis och hitta roliga saker för dina foton! Ramar m m ....
http://photoscape.se.malavida.com/d3788-ladda-ner-windows

Kram!
Adela

P.Astorn sa...

Jag ska göra Sälen till en bättre plats över nyår, synd att du inte följde med din barndomsvän. Då kunde vi ha skjutity raketer ihop!