söndag 26 december 2010

Är det över nu?


God morgon kära bloggare. Jag hoppas ni haft en fin jul och önslar er härmed en GOD FORTSÄTTNING.
Min jul har varit lugn och riktigt fin. Jag firade julafton med barnen (M och syster C) och behövde inte lämna ifrån mig min lilleman föränn på juldagen. Båda barnen var riktigt nöjda med alla sina julklappar och M och jag har lekt för fullt med Sjörövareskeppet från Playmobil som låg i ett av hans paket. Han somnade på kvällen med alla sjörövare nerbäddade under täcket!
Det känns tomt nu. Det har varit full fart hela veckan då M har haft jullov och varit sjuk. Jag vet en som kommer vara glad över att få komma till dagis om en vecka! OCh komma hem till mamma igen såklart!

Jag förvånas ofta hur föräldrar med delad vårdnad tycker det är SKÖNT att vara barnlediga och med glädje lämnar över sina barn till den andra föräldern. Visst kan jag tycka det är skönt med en lugn stund för mig själv emellanåtmen jag VILL ju ha mitt barn hos mig jämt. Det vore för mig det optimala! Mitt barn är ju jag på något sätt. Jag har ju valt att få barn och får således ta mitt ansvar, eller det kommer ju naturligt. I alla fall hos mig. 
På fredag får jag i alla fall äntligen M tillbaka och jag skulle inte vilja ha det på något annat sätt. Han fyller mänligen år på lördagen, nyårsdagen och då vill jag ju vakna med honom, som de andra åren han fyllt år. Fest på nyårsafton har liksom bytts ut till att lägga mig tidigt och ladda inför barnkalas på nyårsdagen! Ibland får man prioritera!
I vilket fall som helst så bjuder vi några vänner på middag på nyårsafton och laddar med lite raketer och smällare. M vill att jag ska väcka honom vid tolvslaget så han får se alla raketer. Jag står mig lite tveksam till det ändå men vi får se. Han är ju ändå rätt stor nu så han borde klara av det för att sedan somna om.

Dagen efter, alltså på M:s FEMÅRSDAG så får vi en hel del gäster så då gäller det att vara pigg å glad.

Igår kväll skulle jag ha gått ut och firat juldagen med alla hemvändare här i Norrtälje men ajg valde att hålla mig inne. Dels är jag lite förkyld igen och dels kände jag att det var skönt att bara ta det lugnt efter alla förväntningar och prestationskrav och allt annat man laddat upp med till julen som man nu kunnat lägga bakom sig.
Jag satt i soffan heeeela dagen med min nya pyjamas och tända ljus och en kopp kaffe ständigt på magen!
Idag måste jag bege mig ut och få lite frisk luft. Jag ska ner till butiken en sväng och tillsammans med Johansson få lite styr på MELLANDAGSREAN!
Har NI planerat köpa något på mellandagsrean?

Ha en fin dag vänner och andra!
Nu är det kaffe

K
R
A
M


Inga kommentarer: