tisdag 2 mars 2010

Earth hour 2010

Kommer ni ihåg klimatmanifestationen via WWF förra året där man uppmanades att för en timme släcka alla lampor hemma?
Flera av världens kända byggnader släcktes ner för att visa att man stöder klimatfrågan!
Globen, Empire state building, Eiffeltornet, Fågelboet Pekings nationalstadion släcktes bland annat ner. Stora städer som New York och Toronto och Sidney ställde upp. Jag gjorde det. En liten handling för en stor sak.
Nu är det snart dags igen alltså. Den 27 mars klockan 20.30 så ska jag släcka mina lampor och mitt elektorniska. Jag kommer tända lite ljus och om jag har tur har jag någon med mig jag kan sitta intill!
Dra ditt strå till stacken. Många bäckar små. man får faktiskt tänka så. Man gör något gott i alla fall!
Anmäl dig här för att visa att du stöder Eart Hour 2010.
64% förra året släckte ner enligt en SIFO undersökning. Bland annat Kung Carl den XVI Gustav.

2 kommentarer:

colourful sa...

Kramar vi får väl se hur det går då,kan nu inte svara på den saken...
Underbart vore att då ha ett trevligt sällskap i mörkret..
Pöss

Hjärtemammas sa...

Eller hur Kerstin. Eller så släcker vi helt enkelt ner och tänder lite ljus och sätter upp lite kort på snygga killar och bara låtsas!! püss