onsdag 3 mars 2010

Missing räkan!

M och jag gjorde ikväll innan sänggående rent akvariumet. Vi märkte att det saknades en neontetra och en räka. En av fiskarna har fått vita prick sjukan så vi får medicinera och det var alltså den som var borta. Jag letade som en galning men vi hittade dem inte. När jag väl skulle rengöra filtret i pumpen såg jag fisken där i. Hängandes slapp i kroppen och likblek i ansiktet. Jag ponerade på en gång att den gått mot ljuset så jag slängde den i toaletten. Då började en simma! Som den lifesaver man är så hämtade jag upp den direkt och sprang med den till akvariumet. Hoppas den överlever. Jag har sedan dess tvättat händerna med jämna mellanrum och sitter och smörjer. Har lite lite bacillskräck faktiskt. I alla fall med att dyka ner med händerna i toaletter. Även om det nu var vår egen.

Räkan har vi dock inte hittat. Märkligt!

Sitter med en kopp te äntligen då jag fått lite halsont. Jag smsade grannen för att få låna lite men fick snabbt ett sms om att han låg på en strand i Dubai. Skit. Pappi hade dock vägarna förbi så han hade med sig en mjölk som han ställde in i hissen som jag tog emot här uppe! Geschwint värre. Heter det så? Geschwint? Min mor brukar säga så! När saker och ting går smidigt.
måste googla!

Inga kommentarer: