fredag 26 mars 2010

Kiss me!


Jag kikar faktiskt på Lets dance ikväll. M sover redan här bredvid. Jag har inget japanmix att kalasa på idag så jag nöjer mig med citronvatten och Läkeroltuggummin. Ganska gott ändå om ni frågar mig!

Dagen har spenderats i hemmet i stora drag. Det har tvättats, skrapat färg från stolarna och gjorts rent i akvariet. Även en ny fisk kom hem med oss ikväll. Vi får se hur länge den håller sig. Berättade jag att den sista vi köpte, gick(simmade) och dog bara efter en dag. Jag skämdes så mkt inför tjejen på djuraffären så jag gick inte tillbaka föränn idag. Hon måste tro att jag plågar djuren vi har här hemma. Hur plågar man en fisk?

Örnen kom förbi en sväng med lillan för lite kaffe, djupt prat och målning. Jag väntade mig Gusten med avkommor för klippning också här på förkvällen men planerna blev ändrade! Som betalning denna gång har jag bett om en ny klippsax och hjälp att få bort julgranen från balkongen! Jag tyckte det var dags nu att städa undan julen :) Tack och lov för kungsgranar för att de inte barrar. Det enda den släppt ifrån sig är marschmallows godisarna vi hängde i den och pepparkakorna. De ligger som en smet på balkonggolvet och liknar mest fågelskit då snön har smetat ut dem. Pinsamt men så är det! Även solen har sina fläckar!

Jag ska strax krypa ner bakom M:s söta rumpa och kolla färdigt teven från sängen. Jag är trött idag och behöver gosas! I morgon kan det hända att jag får kramas igen. Målisen med söner kommer hit runt tio och leker!

M:s nya denna vecka: Mamma, Kiss me!!


Love love love Y


4 kommentarer:

Pastorn sa...

Kan man skriva "God natt" som en inledning på detta smäckra inlägg? Det är ju liksom mitt i natten. Skitsamma, jag passerade förbi ditt residens på väg hem from the krog. Det står en julgran på din balkong, det såg jag du var medveten om i bloggen. Men belysningen i taket? Jag stod faktiskt och rökte en cigarett på väg hem, spanade in din balkong och funderade om det var Julbelysning eller dekorationsbelysning? Snälla svara snappt annars ger jag mig själv en fläskläp..Eller så tar jag mig ett glosförhör på Swahili..

Hjärtemammas sa...

Ha ha Pastorn, vad gjorde du på the Krog i Norrtälje en Fredag? Undrar om jag ska vara lite jäklig och ringa nu, strax efter sju på morgonen! hihi
Belysningen i taket vet du mycket väl att det är för dekoration, den har suttit där sen jag flyttade in i mars för tre år sen så sluta bråka om den. Granen kan du få ta över om du vill!
Träna du på Swahili och lite på din charm tycker jag!

Pastorn sa...

Jag bråkar inte alls om din lilla belysning, dekoration alltså, vi är överrens. The Krog i Norrtälje erbjuder möjligheter att träna på sin charm, tyvärr så fick Swahilin inte det gensvar jag trodde. Men eftersom min charm nästan är fulländad så kändes det som det gjorde detsamma. Mitt nästa projekt blir att ut och dansa regndans, jag vet att indianerna brukade denna sed(Väck med snön). Amen

colourful sa...

Då var jag ute på "svaj" så jag kika på reprisen idag istället..
Gott att mattias vann..
Kram på dig..♥