lördag 27 mars 2010

Snart släcker jag ner


Som jag sagt tidigare tänker jag vara med och manifestera mot klimathotet. Klockan 20.30 ikväll, alltså om dryga 20 minuter släcker jag ner här. Jag tänker fortsätta med min virkning och kanske läsa en bok! En timme med bara tända ljus och tankar på hur jag haft det under dagen. Det blir ljuvligt! Alltså ljuvligt värre. Jag har haft en underbar dag med en jättefin vän och en ännu finare unge.

Vi har busat och stojjat en stund här hemma, likaså har vi legat på sängen och myst alla fyra, precis som goda kompisar kan göra. Jag undrar hur man beter sig den dagen jag måste introducera en annan man i M:s liv. Många verkar ta ganska lätt på det där med att snabbt ta in barnen i en relation, jag är lite skakis för den biten faktiskt. När är för tidigt liksom, vad kommer M tänka? Visserligen skulle han bry sig lika lite om jag pussade på en lyktstolpe än om jag pussade på en man men ändå. Den dagen, det dilemmat då. Det blir säkert jättebra! Tänk positivt nu hjärtemammas. En sak i taget!
M slocknade som en sten direkt han hoppade i säng. Jag lär göra detsamma när det är min tur sen.

Sov gott sockerkringlor och andra! Glöm inte sommartid i natt!


1 kommentar:

118 118 sa...

vad roligt att vi i västvärlden tänker på miljön och tänker på earth hour medans här finns inget som heter "tänka på miljön"i mellanöstern.