tisdag 23 mars 2010

Typsikt


Min vän Näsan, som jag skulle träffa på eftermiddagen idag har gått och blivit krasslig. Hua krya på dig nu vännen och glöm inte att stanna upp emellanåt och fundera på om allt är värt att göra på en och samma gång!! Kram på dig i alla fall. Vi har försökt få till en match på torsdag eftermiddag/tidig kväll isället. Känn ingen press, lova! Vi har all tid i världen!

I morgon är jag ledig och då ska jag hälsa på en annan vän som inte är helt kry. Vackra Helle ligger hemma nu ett tag och tar det piano. Sunt tycker jag. Jag har i alla fall fått lov att låna Pappis bil och åka hem till henne med lite vita tulpaner och ranunkler och en hel bunt tidningar. Vi ska ligga i varsin soffa och bara bläddra i tidningar och snacka om livet i sig. Då mår både hon och jag bäst.


Idag vräker det ner av regn här i Sthlm norra skärgård. Hellre regn än snö faktiskt så mig gör det inget alls. Lite halvsur är jag dock att jag inte har nåt paraply med mig. Regn på en dunjacka luktar aldrig gott. Blöt gås, uäk!! Vi ska vara glada att vi nu inte har stormen som slagit till i stora delar av Australien. De har fått hagel stora som golfbollar. Ajj!

Snart är det påsk och jag håller på och fixar lite med påskfint i butiken. Snörena på paketen jag gör går nu mest i grönt gult och lila! Fint ska det vara. Det blir även lite fjädrar och gräs i fönstren så småningom. Vem ska ni pussa i påsk? Jag har faktiskt en jag tänkte försöka ge en smällkyss faktiskt. Hoppas jag kommer åt!

Inga kommentarer: