torsdag 4 mars 2010

Fulla för kärlekens skull


På lördag spelar Eldkvarn på Teatern här i Norrtälje. Jag såg det idag! Hur har jag kunnat missa. Just den här helgen har jag också M extra då pappi åker på kryssning så det går ju i alla fall inte för sig. Det är synd. Eldkvarn och framför allt Plura lyssnar jag hemskt gärna till. Djupa texter, självklara, medvetna och nutida! plura har en röst, även när han talar som får mig alldeles vimmelkantig. Han är otroligt harmonisk att titta på också! Jag satt en gång för ett par år sedan länge och pratade med honom på en båt. Han hade två flätor i sitt gråa hår och kornblå hoppatofflor på sig. Mina sinnen vilade!
För övrigt ska det bli intressant om Pappi kommer iväg på kryssning då flera fartyg sitter fast i isen här utanför Kapellskär. De två första isbrytarna som kom till undsättning var för små men isbrytaren Ymer är på väg norrifrån för att försöka få loss fartygen! Otäckt, jag hade fått panink, tömt plånkan och hyrt en helikopter som fått hämta mig!

Ikväll är jag något låg faktiskt. En av mina närmaste vänner mår riktigt dåligt men blir väl omhändertagen av proffs men jag är orolig ändå. Jag är ledsen för hennes skull att jag inte kan göra mer än vad jag gör. Jag vill nog för mycket. Men det är hårt när människor man älskar och bryr sig om har ont, är sjuka eller mår riktigt dåligt!

Tack och lov har jag den finaste vännen av alla, som jag pratade med länge på telefon idag. du är min pärla. I Y U

Syster yster, jag har försökt ringa dig idag. Dels för att prata och tala om hur mycket jag gillar dig och DELS för att höra om ni ska komma i helgen!? Vad säger du om det?

Nu ska jag sova. Mitt huvud värker.

2 kommentarer:

emma sa...

Hallå där! Såg att du ringt men vi satt och åt middag precis då (ja, nu är vi så familjära att vi inte svarar i telefon under måltiderna).
I helgen kan jag inte för då ska vi till Enköping men nästa helg kan vi!!

Rolandz - Lycka Till Med Nästa Kille sa...

http://www.youtube.com/watch#!videos=VhcLOn__JxY&v=jPFRr_jQzj0