fredag 12 mars 2010

F to the R to the I to the D to the A to the Y

Jora idag är det fredag govänner. Vad ska ni göra? Själv har jag plockat fram min dammsugare och golvmoppen! Jag har lagt en flaska vin på kylning inför eventuellt besök ikväll och filmen är hemladdad! Det ser ut att bli en helkväll från och med nu i stort sett. Jag har burit ner tvätten till tvättstugan och har örjat på min lista på grejer att packa inför Västmanland. Kalsonger check, Blixten McQueen och Kungen Lasse Chassi Check, bärbar dvd check, snuttefilten check. Det var M:s idé att åka och hälsa på mormor. Kul initiativ! Tack snälla Pappi för att vi får låna bilen också. IGEN!

Förmiddagen har spenderats i vackra Johanssons sällskap först på jobbet och sen över lite fika OCH lunch. Riktigt fina vänner är få förunnat och jag tillhör en av dem som funnit de finaste. Johansson är en av dem.
I morgon kommer M hem från pappi. Det blir att gå till djuraffären och köpa en ny algätare som jag ska försöka att hålla vid liv något längre än stackarn som var här förut. Jag har ju tidigare försökt att muta djuraffärs-tjejen att komma och rengöra akvariet åt oss mot en liten slant men hon fnyste bara och tyckte jag var snobbig ;)
Någon annan som känner ett driv att komma och städa det en gång i månaden ca mot en liten lega och en kopp kaffe? Någon? Inte? Okej..

Nu måste jag lägga på en rem om det ska bli någotsånär städat här hemma innan finfint sällskap!
Ha en toppenfredag! Y

Inga kommentarer: