tisdag 30 mars 2010

Prisa gud för sommartid

M och jag vaknade strax efter åtta i morse. Likaså i går. Är det inte underbart så säg? Vi har ju faktiskt ingen brådska då jag inte öppnar butiken föränn tio. Det är skönt att slippa stressa på morgonen.
Jag känner mig slö ändå, orkeslös liksom. Detta kan jag säga beror p att jag gått ner på ett kaloriintag som består av hälften av vad en kvinna dagligen bör få i sig. Detta för att få lite rutin på mitt liv. Dessutom har jag bärjat äta regelbundet, alltså fem gånger om dagen. Det är otroligt vilken skillnad det gör mot kroppen att äta tre mål mat och sedan två mellis om dagen. Förut kunde jag hålla mig utan mat fram till klockan sex på kvällen och bara låta kroppen gå på kaffe. Jag tyckte väl inte att kaloriintaget blev så stort då men då kroppen saknar förbränning på det sättet så spelar det ingen roll hur få kalorier du får i dig, man går inte ner i vikt i alla fall. Märkligt eller hur. Ja så är det i alla fall. Så med att bara ändra mina matvanor, och samtidigt få i sig fler kalorier än jag tidigare fått i mig så har jag helt plötsligtändrat form. Och det med basta!Jag klagar inte, jag är ju jättelgad såklart!! Men idag gnäller jag lite.
Då jag nu börjat dra ner radikalt på kalorierna så är jag helt slut. Jag antar att det är en vanesak. Det märks tydligt när jag motionerar som jag nu gör varje dag, jag orkar mycket mindre. Jag får snabbare mjölksyra. Jag vill ha mer energi. Det är frustrerande men jag vet att det i slutändan är för en god sak! Och sen om ett par dagar också har ju kroppen ställt in sig så då orkar jag förhoppingsvis mer.

Har jag, apropå motion, föresten sagt att jag har en bil på G? Jo det har jag ju, vi får se hur det artar sig, men målet är nära nu! Skönt att kunna ta mig var jag vill utan att kolla om någon har en bil ledig att låna ut. Skoda är grejen. Karlsson retar mig, men det gör inget! Hon kan gott sitta i sin flashpassat medan jag sitter i min skitskoda och är minst lika mobil! *puss* ;)

Nu lite småfix innan butiksäppning. Dammsuga och svabba golv, och förståss Morgonkaffe!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

En orkeslös försäljare. Puuh vilken tur att jag inte kommer ner och storhandlar idag.

Hjärtemammas sa...

Jag behöver inte dig och ditt drällande idag här i alla fall P.Astorn, ajg har sålt redan så jag kan ha stängt veckan ut om jag vill *puss* på vresnäsan!!

emma sa...

vad du är duktig systra mi!! vad motionerar du för någe? Kan du motivera mig också tro?? Så mycket som jag lagt på mig kommer jag inte att komma i mina jobbkläder nästa vecka :( På riktigt alltså, när jag var där på intervju fick jag knappt upp ett par strl M över rumpan, haha.

Hjärtemammas sa...

Tack finingen. Innan jag berättar så vill jag ändå säga baby sis att din rumpa skulle jag vilja ha även om den var en large i ett par opbraller *puss* fiiiiin!
Jag prompar och jag prompar. Lite så. Gör lite övningar hemma, du vet såna lågbudgetvarianter som för övrigt funkar super!!
kram