torsdag 4 mars 2010

R.I.P Pricken och ljus

Vi har precis haft en begravningsceremoni åt två av M:s fiskar. Algätaren som vi köpte förra veckan och så en av neontetrorna. Vi spolade ner dem i toaletten nyss med ett par väl valda ord på deras väg. Av havet är du kommen osv osv.
Grejen är den att förra veckan när vi rengjorde akvariumet så tappade vi en fick i golvet. Den blev därefter lite sjuk. Vita pricksjukan heter sumpotmet som tydligen kan uppkomma av stress, tex om man blir tappad i golvet från hög höjd. Jag köpte i fredags medicin till firren och har medicinerat hela akvariumet. Jag läste nu ikväll att malar och algätare bör ej vara i vattnet då medicinen hälls i eftersom de kan dö! Jo tack jag märkte det!
M sa väldigt förståndigt när vi spolat ner de två döda: Så är det! Jag antar att han menar att det är livets gång. Klok kille!

Nu ska vi mysa till Bolibompa innan det är night night. I morgon sista arbetsdagen på veckan och alltså fedagsmys! Jag borde få svar på dejtinbjudandet idag. Hmm jag håller en tumme, men nekas jag är det ju inte hela världen.

2 kommentarer:

Patrik sa...

Klart det blir dejt! :)

colourful sa...

Väntar bara på resultatet..Kram