fredag 9 december 2011

Attans sandaler!

Det är så sjuukt mörkt ute och klockan är lite över halv åtta ändå. Det borde finnas lite ljus vid horisonten men det enda ljus här hemma kommer från mig och M och våran adventsstake. Det vräker ner regn och det blåser så det känns som om flaggstågnen utanför ska dra iväg snart. Vi blir hemma idag igen då M inte är kry. Det blir till att vara inne, inne, inne då. Jag har lite mandelmusslor som skall bakas, lite biskvier och sen något annat gott till jul. Som vanligt firas julen här hemma med barnen. Mamma Karrri får är också på plats givetvis. Vet ni varför jag kallar henne Karrri? Cs mamma är sjuuukt snygg, precis som C *( henne håller jag hårt i) och hon har stort lockigt hår, ungefär som Carrie i Sex and the city. En full finne på en färja sa en gång till henne att hon såg ut som KARRI i Sex and the city. På bästa finlandssvenska. Det har vi tyckt varit roligt, så för mig är hon Karrri! Med TRE r då finnarna envissas med att klämma in dubbla konsonanter lite här och där.
det var det, nu blire påtår och lite kramisar innan M ska till Pappan.

Jag tänkte köra mina nya pjuck på mig inomhus idag för att gå ut (eller in) dem lite. Är det fler än ajg som tycker att just Vagabond är lite stela över lästen. De behövs alltid gås in lite extra. Tur att det är skinn så det går lätt och att de håller formen!

Inga kommentarer: