onsdag 7 december 2011

hujedamej



"En bamsepirat"
Idag har vi varit lediga men ändå har jag inte hittat mitt rätta flow. Jag har varit lättretlig och känt stress fast jag egentligen inte hade något alls att göra som var ett MÅSTE. M var med trött efter tidiga morgnar och långa dagar på dagis så han tjatade sig hem när vi var på stan för en fika och lite ärenden. Han ville lägga sig i soffan och mysa. Inte ens en tur till leksaksaffären lockade. Inte mig emot!
 Det var bara att gå hem och hoppa i myskläderna och lalla vidare här hemma. Vi fick i alla fall lite måsten gjorda här hemma, bland annat tvättstuga och lite IKEA montering. Jag köpte mig ju ett par skåp till badrummet i helgen som var och jag tror det blir riktigt bra faktiskt. Ordning i skåpen nu och inte bara i livet! Vi hann ju med lite pepparkaksbak också. M gjorde en ritning på ett dubbelgarage med en vägbana han ville göra så det tog vi itu med. I morgon är det montering av det och det blir spännande att se vad det blir för något. Vi avslutade köksstöket med en god middag påt u man hand. M ställde fram ljusstakar på bordet och vek servetter. Han han hade själv beställt köttbit och potatis. Romantik big time. Vi hade det så mysigt så!!
Nu har liten slocknat och jag ska ta itu med att rensa ur det gamla badrumsskåpet. Om jag inte stupar på vägen dit.





Ett stort grattis idag till min lilla älsklingstjej LILLAN som idag fyller ett helt år! Hurra för vår blomma!

2 kommentarer:

mamma sa...

Oj vad ni pysslar ,ni är så duktiga ! tala om för Mille Att morfar längtar efter paketet ? Han kan inte bärga sig ......Lycka till med monteringen....kram

Hjärtemammas sa...

Montering av badrumsartiklar gick finfint mamma, monteringen av pepaprkaksgarae gick INTE vägen. M tappade det i golvet innan sockret ens hunnit smälta i pannan. bugger!
puss