onsdag 7 december 2011

Nattens funderingar!





Inte mitt men gulligt!


Alltid alltid innan jag ska somna ligge rjag och tänker på i stort sett allt och absolut ingenting. Därför tar det alltid himla lång tid att somna. Gårdagskvällen var absolut inget undantag. Lilleman ville sova hos mamma å vem är jag att tacka nej liksom. Det blir lite tomt i sängen utan honom. I vilket fall som helst, så mellan svingarna från hans små nävar och de hårda armbågarna jag fick ta emot när han virvlar runt i sängen hann jag tänka på en hel del. Lyssna på den här då! Inför reflextvång på vilt! Ja rådjur å sånt. Eller skicka ut nån billig arbetskraft i skogen med paintballgevär laddat med reflexfärg och skjut några skott på dem! Vad tror ni? Igår morse på väg till jobbet höll jag på att köra på två små gulliga rådjur. När jag NÄSTAN körde på dem fick de heta allt annat än gulliga saker. Hade de då använt reflexer eller lyst upp i mörkret med reflexfärg så hade jag inte använt hela mitt fula vokabulär. Samma fula sakerfick damen i måndags morse höra. Hon som kom på cykel över ett övergångsställe med ABSOLUT ingen tillstymmelse till reflex ELLER tro om att alla bilar just ska stanna för henne. När hon dessutom CYKLAR på ett övergångsställe. Det är fanken livsfarligt! Jag är överbelamrad med reflexer när jag går ut och så fort M lämnar dörren före och efter mörkrets inbrott så är det reflexväst som gäller. Folk (och rådjur) borde ta detta på allvar! Jag gör det!

Så nu är det fördiggnällt för den här morgonen.
Idag är vi lediga och pepparkaksverkstad står på schemat. Eventuellt ska jag försöka uppsöka en läkare med min fot då svullnaden vägrar att gå ner. Mysko!
I vilket fall som helst så vill M bygga ett pepparkaksgarage och en racingbana. Så igår blev det inte bara Nonstop inhandlat utan även Ferarribilar och Ahglrens limousiner. Vi får vällan se hur slutresultatet blir. Jag kör på säkert kort och gör samma som förra året, OCH året innen det OCH året innan det, ja ni fattar. Det är ingen garanti att det blir fint men det känns bekvämt.

Inga kommentarer: