måndag 12 december 2011

Värsta mammasamvetet!



Jag mår så dåligt! Jag glömde min SONS namnsdag idag! Han och Pappi har båda namnsdag idag (andranamn men ändå). M har ju ingen aning om vad namnsdag egentligen innebär, men ändå. JAG har det och jag mår skit för att jag missat att gratta honom. Ett litet grattis hör i alla fall till tycker jag. Jag har aldrig firat mina egna namnsdagar och heller någon annans men som sagt, ett grattis till mitt eget barn hade jag behövt komma ihåg. Litet bekymmer, inget å bara en småsak tänker nog ni. Men inte jag. Inte mitt mammahjärta. I morgon är det dock Luciafirande på dagis och då ska jag uppvakta honom. Hur kunde jag glömma? Jag visste ju sen länge å dessutom  har jag ju träffat både älsklingsungen och pappi flera gånger idag. Trött!

Nåväl, det är väl inte hela världen. Egentligen.

Från det ena till det andra.
Vet ni, Frugan gjorde mig påmind för några veckor sedan om en sak. Hon frågade, "SJC vad har du gjort med min gamla SJC?"! Jag fattade ingenting men då fortsatte hon; "Alltså du har handlat på loppisar, köpt begagnade kläder, satt på dig stövlar och gått i skogen, åkt på tältsemester, åkt till en öde stuga i fjällen utan el och vatten en helg, bla. Allt under loppet av det här året!" Förut har jag varit en total betongtjej som absolut inte skulle kunna tänka mig ha vintagekläder, varken på mig eller på lilleman. Tältsemester har inte ALLS varit min melodi. Och lukten av gamla loppisar har. Jag har börjat känna mig mer bekväm i, för mig "obekväma", situationer. Saker som förut har gett mig kalla kårar, som olikfärgade ljus i ljusstakarna bekommer mig inte nu. Eller jo det gör det i och för sig. Men i år , nu ska ni få höra, tänkte jag STRUNTA i att färgmatcha paketen, under granen, med övrig inredning i hemmet. Jag trotsade mina tidigare piffaidéer och tog vanligt plottrigt julpapper runt Ms stora julklapp och jag gjorde det mer än gärna. ALLA paketen ska få olika papper om sig. Det ska få vara tomtar och tjocka,  fula snögubbar på och jag ser fram emot det. Säger jag nu! vi får se om jag går all in Banans även där. Men tanken är god!
 Mamma Släpper loss!
Merry X-mas liksom.

2 kommentarer:

MaMaT sa...

All in! Det är mitt motto!

Anonym sa...

Love it! Modiga du!
/Frugan