torsdag 1 december 2011

Ibland blir det verkligen inte som man tänkt sig!

Idag har varit en bra dag men ändå inte! Flera saker har gått åt skogen. MORR!
Jag skulle göra en supersmarrig risotto som jag hela veckan gått och längtat efter. Parmesan, trattkantareller, vitt vin och smör. Jo gott, men var tog creman vägen? Ni vet, risotto ska ju vara sådär cremig och smiskig. Denna var jättegod bara det att riskornen låg liksom, al dente (precis som de ska vara) BREDVID varandra istället för ihopklibbade MED varandra. GAH, kocken skulle varit här och styrt upp. Det också ja, det var tänkt att han skulle komma hit men massa jobb inför julbord för stora chefer satte käppar i hjulet för det med. SEN så försökte jag mig på att färga lite hår. Bättra på lite utväxt och så. Jovisst sörru, RÖDLUVAN är jag! Men fanken då. Vad är det som händer? Här är jag rädd när det är lite askblondt i färgen då det lätt kan bli grönt. Det blir alltså rött istället! Jag pallar inte. Rött hår är superfint. På andra! INTE på mig. Helle vad gör jag? Nöt, honung, natur, våra färger. GE MIG GENAST!
Äsch jag ska nog ta mig en slurk av vinet som var tänkt till risotton. Det kan absolut inte gå fel!! *Morr*

Jag får se det som att jag haft sånt sjukt flyt i livet den sista tiden så det var min tur nu helt enkelt. Detta är petitesser egenlitgen. Min mor har alltid sagt att det finns dem som har det värre. Hon har rätt!

I morgon kommer min pirat hem!
WEEIII

1 kommentar:

Fräkniga donnan sa...

Stor kram gumman! o gosa ordentligt med M ikväll! puss