fredag 2 december 2011

sushifredag!



Lite julpyntarbilder från mitt hem. Som ni ser har jag verkligen gått ALL IN. Dock är kameralinsen fortfarande trashad på mobilen så kvaliteten på bilderna blir väl sisådär.

Sushifredagen gick som på räls tills M propsade på att doppa en apelsinskiva i wasabi och suga på den! Efter det sa han att han aldrig i hela livet så länge han lever, skulle han äta sushi igen. "Bajskorv hela världen" är ett mantra han brukar köra å det gjorde han även nu. Huga för sushi alltså!
Frugan har bjudit på godis och massage medan mamma JAG stod för ett glas vitt och finsushi från Miassushi. Det var i särklass den finaste hämtsushin jag har hämtat! Nom nom nom. fanken alltså. Nu jäser vi i soffan i väntan på att nån av Idolerna skall åka ut. Jag håller på Moa! Att hon skall stanna kvar altså!
Jag är för trött för att vara vaken och se vem som åker eller inte, så i vanlig ordning får jag leta det på nyhetssajterna i morgon. I morgon kommer även mormor och morfar som sagt, och känner jag dem rätt så åker de hemifrån innan tuppen och är väl lagom här till solen går upp. Det är alltid full rulle när mormor är i närheten så jag måste vila!
Sov gott!
Arigato!

2 kommentarer:

MaMaT sa...

Mendu så fint du gjort därhemma...
Jag har gått från vitt/grått till att i år köra på rött julpynt men nu när jag ser all de vita hos dig vette17 om jag gjorde rätt...
Hörrudu vart köper du bra sushi i Norrtan, är det vid lilla torget eller? Svårt att hitta bra sushi tycker jag...
Godafton fröken!

Hjärtemammas sa...

mias sushi på lilla torget. Det var ju nåt sushihak där förr men nu är det helt nytt. GALET gott, jag blev tokig!
www.miassushi.se