måndag 5 december 2011

Måndag nu igen?!

Herre lord vad tiden och dagarna går fort. Helgen gick som i ett huj. Den gick så snabbt att jag knappt minns vad vi gjort!! Eller det är klart jag gör. Mormor och morfar kom ju hit i i lördags och skämde bort oss rejält. Bland annat så fick Ms spargris sig en rejäl målttid. Det blir många fina julklappar det. själv fick jag mig en tidig julklapp av mormor. En av de superglittriga å superglammiga väskor jag så länge gått och dreglat över. Det ska glittra och glimma! *Älskar*


Tidigt tidigt, innan jag gnussat bort gruset ur ögonen på söndag morgon var mormor och morfar borta igen! Frugan ersatte dem och vi åkte på förmiddagen mot Barkaby och IKEA. Barkaby otleten hade väl inget speciellt att bjuda på. Jag kom därifrån tomhänt i alla fall. Eller vänta nu, jag fick med en Bronsfärgad glitter/lurex tröja. Jag har verkligen tagit små steg utanför min safetyzone det här året och att våga mig på ett bronsfärgat plagg var modigt! Det har inte varit min färg innan men nu var det just det  det var!
Eniro kom och mötte upp oss för fika på IKEA sedan lurade han iväg oss till Kista galleria där det blev något mer inhandlat. Mer säger jag inte!!
HEMLIGT

Idag har det i alla fall skruvats skruvsatser från möbeljätten. Tack och lov har jag Gusten i närheten som tar vid där jag får tuppjuck! Han hade med sig stora sågen idag också så sakerna VERKLIGEN passade där de skulle.

Nu är det snart natta för den här mamman. Hon är trött! hon var uppe tiiiidigt tiiidigt för förd mot dagis och sedan Singö och nya jobbet. Jag trivs än så länge som fisken i vattnet!

Te först innan sänggång och "Det Okända"  huga.

jooo på onsdag blir här uniformsfika med auktoritet. Jag försöker pränta i M att poliser inte alls är farliga som han fått för sig och har bjudit in en unifromsprydd herre för lite lussebulle å kaffe på förmiddagen. Sen blir det pepparkakshuskonstruktion. Kanske konstapeln vill vara med och bygga?

Natti natt

1 kommentar:

MaMaT sa...

Nämen... Vi var också på IKEA och vid Outleten igår.... Hör och häpna, jag köpte inte nåt... Inte ens värmeljus!! :)