torsdag 29 december 2011

Epic fail ( ett ord som kidsen svänger sig med nu för tin)



Två saker har jag tagit lärdom av idag på morgonen. Ät INTE två rostade mackor på raken med jordnötssmör och jordgubbssylt på om du inte vill ha skitont i magen. Skölj absolut inte ner dem med en halvliter kaffe. När jag ser det så här på skrift så undrar jag hur fanken jag tänkte med att sätta ihop en sån frukostmeny. Nåväl, jag är bara 30 år, nu vet jag det!

Sen en sak till jag lärt mig är att jag inte alls passar i mörkare än blondt. Jag tonade (som tur var) håret nu på morgonen i en mörkblond nyans. Fel fel fel fel fel. Färgen likar mer en mörk hög, lite skiftandes i grönt, som du kan hitta i en kohage om sommaren.
Jag färgade håret för några veckor sedan i en guldblond färg och det blev så himla fint. Jag har ju bruna ögon och mina färger kom liksom fram mer. Jag tänkte intensifiera detta genom att göra färgen bara aningens mer. Där tänkte jag som sagt fel.

Hade deta varit för ett par år sedan hade jag blivit supernere å nästintill funderat på att kliva upp på vattentornet för att göra ett svanhopp rakt in i evigheten. Men inte nu se!
Nu kommer jag bara muttra hela dagen för att smita in på Åhlens efter jobbet å se om ngt finns att köpa för att förvandla mig tillbaka igen!
Åhh klantigt. Mutter!

6 kommentarer:

Bril 74 sa...

Tyckte d såg bra ut iaf. :-)

Bril 74 sa...

Tyckte d va snyggt iaf. :-)

Hjärtemammas sa...

Tack raring det var snällt sagt! Jag känner mig dock mer som en blondin. JAg kanske bör vänja mig bara!

Wannabe sa...

fast jag håller med föregående talare.. på bild var det riktigt snyggt!

Hjärtemammas sa...

'Tack gumman, men tänk också påa tt bilden är manipulerad. Jag håller med, på bilden ser det okej ut. Det gör det inte riktigt i verklgiheten. Grönskiftningarna får mig att tänka på en dieselråtta! Nej, ajg är en blondin i hjärtat å så frå detnog förbli!

Fräkniga donnan sa...

Wow, först kände jag knappt igen dig! Men det ser ju jättefint ut! puss snygging!