onsdag 14 december 2011

Granen har nog ätit LUTfisk



Ja det har den nog gjort för den blir fanken aldrig rak hur mkt jag än skruvar åt den i foten. Snart kan ni kolla åt Öster så ser ni eventuellt en jävla snygg gran flyga. Bli inte rädda, det är bara min!
Jag inväntar räthjälp från en grannmamma. En jäkla snygg sak som priciis har flyttat in i grannkvarteret och jag är väldigt glad att ha henne som granne! Hon skulle bara kolla klart på bröllopet i "Bondläpp söker blygdläpp" först. Jisses, jag har aldrig sett det programmet.

Idag i alla fall var det min dag på Glinen och efter stängning åkte jag DIRR till Blomsterlandet för att köpa mig en granis. Det blev en kungsgran i år igen. Jag kan inte låta bli för de är så täta och fina SAMT att de inte alls barrar lika fasligt som en vanlig rödgran. Jag pungade ut 399 friska pistoler och tycker inte det är direkt  farligt för en gran. Inte för en sån här vacker (skitsned) i alla fall.

Hur går det med julklappsshoppingen? Är ni klara eller har ni inte ens börjat? Jag är helt klar faktiskt och det är himla skönt. Det är bara en sak jag ska köpa till mig själv kvar. Den här brickan på bilden! Designad Hans Edblad och supersnygg. Antihalkskydd är den klädd i så det blir perfa för hur mkt jag än vinglar med brickan i händerna vet jag att det som står PÅ brickan inte vinglar lika mkt som jag! HÄR kan ni handla den online!
Själv hoppas jag fortfarande att tomten kanske kommer och hälsar på mig. Det som står på min önskelista för dagen är lysen till min cykel och en onepiece. Ja jag har fallit för den trenden med och modellen jag så HEMSKT gärna önskar mig finner den som är intresserad HÄR! 
Vad önskar NI er? Snälla barn? Lugn och ro?

Nej nu ska jag fortsätta dra fram julgranskrams! Granen SKALL kläs idag, senast i morgon!

Nattinatti





9 kommentarer:

MaMaT sa...

Brickan är sååå fin, den står på vill ha- (men inte behöver) -listan.

Tror det är många som önskat sig en sparkdräkt i år... Själv har jag en i Amerikanska flaggan mönster, ganska opraktiskt faktiskt, borde finnas en lucka där bak när man ska pinkelinka. Men visst är den pricket över "i"t när man vill ha mys i soffan!

MaMaT sa...

Vi gillar samma saker du och jag. Du har god smak Sparkle! ;)

Hjärtemammas sa...

Haha Pärlan DU har god smak! ;)
Onepiece är väl totalt onödigt men den vill jag mysa varje kväll i soffelisoffan! Granen är såå fin! Kram

Fräkniga donnan sa...

Åh brickan va såå fin! Bli inte arg nu, men jag känner att jag måste kommentera att du köper en importerad gran..(ist för hederlig vanlig svensk gran) Kungsgranar har nämligen odlats upp på ett icke miljövänliga sätt...(anv. mkt bekämpningsmedel) Så estetik eller samvete...? (men din kanske är en närodlad kungsgran joförsig?!) Men den är säkert jättefin & barrar nog inte.. Men sorry om jag är mkt miljövän nu gumman! Men jag har ju jobbat på miljöavd. så jag har blivit mkt intresserad :-) Kram &puss

Hjärtemammas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hjärtemammas sa...

Darling tack för tipset. Sjävl försöker jag göra å smycket jag kan för miljön och DIREKT närodlad är inte denna gran tyvärr, men den är från Danmark istället för Turkiet. Så nära ändå. Nästa år ska jag ha som mål att ha plastgran eller vanlig gran från skogen intill! KRAM å PUSS

Fräkniga donnan sa...

Bra tänkt inför nästa år! Ut o hugg en egen gran i skogen vet´ja :-) De tänkte vi göra i helgen, hugga lite i pappas skog.. hihi! kramelikram

Hjärtemammas sa...

Då får DU ta med oss nästa år ut till pappsen så hugger vi en där med! löööve

Fräkniga donnan sa...

Ja men självklart stumpan!! :-)