lördag 17 december 2011

tjött

Den här dagen alltså. Länge liknade den ingenting men sen förstår ni så flöt det på. Julfesten igår satte sina spår i mitt söta lilla huvud. Jag vaknade vid TIO i förmiddags av ett ilsket plingande på dörren. Där utanför stod en mindre ilsken kille som knappt kunde bära sig för att komma hem in till mamma och kramas. JAg var hemma tidigt dock, före elva igår, men ni vet. En julfest är ju alltid en julfest. Nog om det ;)
Dagen har bjudit på det mesta. Storskrot, C,  kom och förädlade vår tillvaro. Vi åkte mot Coop och handlade på oss så vi skulle klara dagen. När vi kom hem satte jag genast igång med att skära ut huset efter min pepparkaksmall. Det var riktigt pillrigt med att försöka få ut alla fönster osv. När plåten och alla delarna väl gräddats klart, tror ni inte jag tappade plåten i golvet?! Jo det gjorde jag minsann. Jag är förvånad över att jag så väl behöll mitt lugn. C klappade om mig och sa att hon minsann kunde göra nya gavlar och långsidor till mig.
 Gulliga unge.
Så medan M och jag for ner och käkade på kina med en väninna (C blev också medbjuden givetvis men hon ville inte) så gräddade och monterade storasyster ett peppishus, som för mig var färdigt att dekorera när vi kom hem. En ängel alltså! Jag fick mitt pepparkakshus till slut. M ville inte vara med att dekorera så han fick äta upp nonstopen å fick jag gå loss som jag ville på huset. Lugn och frid alltså.


 C gjorde en Fjorrepeppis som hon kallade den. Den blev också riktigt stilig må jag säga!

Nu har M sovit en stund så jag å storlillan har kollat på filmen Baksmällan. Ge mig Bradley Cooper genast. Du läser väl inte det här kocken?!

Puss och god natt

2 kommentarer:

118 118 sa...

vilken stilig tjej med värsta urringningen och pushup bh C har gjort! bra där! :)

Hjärtemammas sa...

Mmm visst var hon snygg? Men C är snyggare!
Har du det bra?