söndag 25 december 2011

Summering av årets jul!



Julfrulle

Det finns inte mkt att summera annat än att årets jul har gått som på räls. För varje jul som kommer så stressar jag mindre och njuter mer. ajg har insett att de sju olika sorters egengjorda bakverk inte gynnar någon. Vet ni, i år hade jag till och med köpta köttbullar!! Ja det är sant! Det skulle aldrig hända för ett par år sedan. Och det gör mig inget, för vem överäter sig på köttbullar ändå?
Dagen före dopparedagen avslutades i soffan uppkrupen med C och jägarna 2. Morgonen ko, alldeles för tidigt egentligen men det är okej. M konstaterade att Tomten ätit upp knäcke, russin, mandlar och clementin som han lämnat i strumpan. I tacksamhet för lite kost på förden hade tomten lämnat M ett paket. Ett superroligt spel som spelades mellan han och mig en timme innan vi väckte stortroll med julefrulle på sängen. vi myste med varandra och öppnade paket i lagom gemak. Mot eftermiddagen innan barnen skulle till sin far så tog vi en promenad på stan. Åhlens var öppet så vi fick se lite annat julglatt folk i alla fall.



Julafton norrtälje 2011

När barnen lämnade mig för övrig familj så åkte min pyjamas på och min gömda chokladkaka fram. Min jul var klar. Och jag var hur nöjd som helst. Somnade tidigt och vaknade sent. Puh, nu kan jag andas ut. JAg känner mig lättad!

Jag känner mig så pass lättad att jag ska ta på mig finklänningen och möta upp frugan på standes Åtell. Jag fick ett presentkort där av min kära chef. Dock kommer jag inte använda det nu men så småningom. En bra present må jag säga!

Nu ska här lockas hår och fixas. I morgon bär det in till storstaden för ytterligare äventyr! Det vankas middag på finrestaurang å den här gången antar jag utmaningen!

God fortsättning kära ni
Hoppas ni är nöjda över årets jul?!

2 kommentarer:

118 118 sa...

god jul min käre vän hoppas att du haft det bra. kram kram
/eniro

Hjärtemammas sa...

God jul lilla hjärtat! Skynda dig hem jag saknar att inte kunna ringa! KRAM