lördag 24 december 2011

God jul!

Merry christmas
Prettige Kerst
Felize navidad


Vi är vakna sedan ett tag. M konstaterade rätt snabbt att tomten varit hä ri natt och ätit upp de mandlar, den clemenin å de russinen han lämnat till tomten i sin julstrumpa. Som tack petade tomten ner ett litet paket i strumpan. Detta innehäll ett fantastiskt roligt spel som vi nu, klockan halv sju på morgonen redan hunnit spela. TWICE!
C ligger fortfarande och slumrar. Typiskt tonåringar. Hon och jag spenderade gårdagkvällen uppkrupna i pyjamas i soffan. Vi skrattade så tårarna rann åt gamla minnen bland annat. Vi drack oss bubbliga i magen på julmust och tittade på Jägarna 2. Fantastiskt uppesittarekväll med andra ord. Frugan och hennes karl var här på middag tidigare på kvällen och det frossades i allehanda julläckerheter. BLA min Janssons frestelse som jag gjorde häromdagen. No affence mamma, men detta är den godaste Jansson jag ätit någonsin. Och det kan jag även stå för utanför bloggen. Som sagt tidigare så är ALLT i den här bloggen perfekt!

Jag ska sätta på kaffe och försöka locka lillan att vakna från soffan med lite morgonmys. Hon måste ju med få öppna ett morgonpaket även om hon blev tilldelat ett litet ett i natt, efter midnatt. Det var ju julafton redan då.
Jag är så glad, att trots min lilla lilla familj, skapa de traditioner jag gjort. De är inte storslagna eller sensationella men jag kan ge barnen varandra och mig på julaftons morgon och dag. Vi är tillsammans precis som den lilla familj vi är.

Ha nu en underbar jul ni som mellan julstök tar er tid att läsa den här bloggen.
Var rädda om varandra och blir ni arga så försök att inte dänga varandra i huvudet med julskinkan, som en kvinna här i Norrtälje gjorde förra julen. Jag läste det i tidningen och det är inte av egen erfarenhet jag tagit del av detta om ni nu trodde det.

God jul, Verkligen!

Inga kommentarer: