torsdag 4 februari 2010

Det är en snöig vinter vi har!

Det har snöat nonstop ända sen jag la mig igår kväll. Ja i alla fall vad jag sett! I morse var det lite vattendroppar på fönstret men ändå pekade min termometer på 8.9 minusgrader. Jag anade öråd så jag ringde till dagis faktiskt och frågade hur kallt det egentligen var. 0.6 fick jag som svar. Alltså en tempskillnad på 8,3 härliga grader, det gör en del om man skulle klä sig för åtta minus!
M fick med sig längdskidorna till dagis i morse. De tränar för ett eget litet vasalopp som går av stapeln nästa vecka. Jag ska försöka vara ledig ett par timmar från jobbet så jag kan vara med och hejja på deltagarna då. M startade dagen med en stor portion fiberberikad havregrynsgröt för att han ville åka snabbare. Smart kille! Brås på mamma!

Idag är det middag hos Örnen och Tuttut i nya lyan som gäller. Det är underbart att de flyttat så nära och centralt. Alldeles nästgårds, några minuters promenad bara! Undrar vad hä bjuds på ikväll!

Inga kommentarer: