tisdag 9 februari 2010

en snabbis

Jag blir lika fulk i skratt varje gång det händer. Vet ni, det finns en kvinna som har nån typ av föfrståndshandikapp, som går förbi butiken fem gånger om dagen ungefär. Varje gång hon går förbi så tar hon tag i butikens handtag och rasslar till i det. Hon har det som tvångstanke verkar det som. Förra veckan när hon gjorde det en gång så råkade hon öppna dörren och där stod jag. Hon verkade förvånad över att dörren öppnades men klev ändå in och gick ett ärevarv i butiken för att sedan gå ut igen.
Alldeles nyss gick hon förbi och ruskade i handtaget samtidigt som jag pratade i tfn med vackra Johansson. Jag skrattade lika gott denna gång och kände att jag ville blogga om det. DEt finns en del märkliga människor här i världen.

1 kommentar:

Patrik sa...

Kan inte vara lätt att hon måste ta tag i handtaget varje gång. Kul att hon gick in :)