fredag 26 februari 2010

Men oj

Har jag missat att blogga en hel dag? Ja det hade jag visst och vad härligt sen. Jag har väl haft tankarna på annat håll, men nu i helgen har jag tankarna helt och hållet på mig själv igen! Nästan. Jag ska till Vallentuna på inflyttningsfest hos Mialoicious' Lilleman. Det ska blir riktigt roligt då det är några stycken bjudna!

Idag jobbar jag dock hela dagen så det blir inte mkt annat än jobb att fokusera mig på. Ikväll blir det säkerligen en lugn hemmakväll gissar. Antingen hemma hos mig eller rentav hemma hos någon annan. Det kan man aldrig så säkert veta!
Har ni några roliga planer för helgen? På söndagen ska jag ut till Grisslehamn och jobba lite extra som frissa. Ja ni förstår den här mamman har några extra strängar på sin lyra. Det ger både erfarenhet och kwålitytajm med vänner! om det inte sminkas, så fixas det hår, eller så fixas någons vardagsrum eller bröllopsinbjudningar. Även om jag inte kan så tackar jag alltid ja (nästan) Man får väl öva sig, som Pippi säger när hon ska prova gå på vatten!
Jo apropå ingenting, min mobilkamera fungerar igen! Tänk vad glad man kan bli åt något sånt litet!
Nu ska jag äta min förmiddagsapelsin och gå utanför för att försöka locka in lite kunder!

Ha en bra dag!


Kiss und Kram
Detta kan jag dock inte.... ÄN!

9 kommentarer:

Blivande kund sa...

Tips för småglin: Ställ en kanna kaffe vid entren, när dom vilsna förbipasserande/kunderna undrar vad det är som luktar, springer du ut med sprutgrädde i näven och hojtar:
-Köper ni för ex 300:- så blandar jag en Irisch Coffe.
Detta tips bjuder jag på, i vanliga fall hade jag debiterat, bara för dig Sarah..

Hjärtemammas sa...

Det vore ju faktiskt falsk marknadsföring då jag ej ansökt om något utskänkningstillstånd. Då jag heller ej är firmatecknare tänker jag inte punga ut med tio kakor endast därför och speciellt inte då jag är säker på att jag ej kommer få alkohltillstånd i alla fall. Efter min värdshusveva vill de väl inte veta av mig där på alkoholkontoret!
Tack tusen gånger för tipset dock!

Kund sa...

Hårdrar man det så visst, men varför måste man göra det? Du är ju ingen firmatecknare som du skriver. Det var väl kunder till butiken som gällde? Ingen som har ansvar för utskänkningstillstånd lär väl veta om du är företag eller privatperson. Kundkontakt Sarah. Alltså om jag mot förmodan skulle bli överbjuden till dig ikväll för ett väl kylt glas chablis, kanske lyssna på Winnerbäck, ska jag neka, pga att du inte har utskänkningstillstånd???

Hjärtemammas sa...

Käre kund,
DU verkar vara en person (gissar på man) som vet hur du ska uttrycka dig. Butiken jag driver är en offentlig plats så där är skillnaden stor jämfört med mitt vardagsrum. Ett glas väl kylt chablis vore något. Bättre än JP chenet! Dock är jag inte hemma ikväll, om vi nu PONERADE att det var ikväll du skulle bli bjuden på vin!
Kom till butiken så ska jag fixa dig något starkt om det är det du känner att du behöver vid shopping till barnen. Har dock inga snoddar till jeansen!
MVH S

kund sa...

Min fråga var enbart retoriskt ställd. Men vad skriver du egentligen? Du menar att ingen ska dricka starkt när dom handlar hos dig, men du kan fixa till mig??? Det var ju det jag skrev..

kund sa...

Min fråga var enbart retoriskt ställd. Men vad skriver du egentligen? Du menar att ingen ska dricka starkt när dom handlar hos dig, men du kan fixa till mig??? Det var ju det jag skrev..

Hjärtemammas sa...

Ska du ha nåt eller? *muttrar* Jag försöker bara stryka dig medhårs din gamla uv. Såna som du har säkert tonvis med hår på ryggen :)

colourful sa...

Puss och Kram..
Du klarar viss detta..♣
Kerstin

webkund sa...

Tack så mycket, jag är såå nöjd med svaren att jag knappt kan hålla mig från att handla på småglin redan idag. Webshop? Nu ska jag gå och kamma håren på ryggen, adios!