måndag 15 februari 2010

vild och skild

Nu är det strax sängen för min del. M har redan placerat sig mellan mina lakan och jag tänker faktiskt låta honom hållas. Jag tänker lägga mig bakom honom och gosa in mig i hans nacke, lukta honom i håret å ligga lite sked. Mysigt!
Jag har precis läst klart boken som jag började på i lördags. Jag har i stort sett sträckläst den. 600 sidor var den på. Den var grymt bra och jag hade riktigt svårt att lägga ifrån mig den. Nu är den dock slutläst och jag är redan sugen på att få läsa något nytt!
Jag må tillhöra den skaran som bojkottade bästsäljaren "Bokhandlaren i Kabul" av Åsne Seierstad men har nu bestämt mig för att läsa den. Har någon den över så låna ut vet jag.

Dagen har bjudits på jobb och lite alla hjärtans dag-tårta hemma hos Örnen och Tutut. Den var rosa och formad som ett hjärta. Den smakade väldigt rosa också! Hallonen var goda i alla fall :) Tårta är gott!


Sov gott, må väl

6 kommentarer:

Anonym sa...

Han luktar ju så underbart gott din söta lilla kille! Mysigt att ha honom i sängen gumman!
Kram Maria!

Hjärtemammas sa...

Pärlan! Det är underbart! lite trångt men det funkar, i natt sov vi skavfötters. Han har en "sova-i-mammas-sängperiod" nu å vem kan säga nej? Viktigt är att han är trygg i sin egen bädd dock!
Krama goskillarna från mig!! <3

Anonym sa...

Precis du har ju inte världens stärsta säng direkt ;-) sen att en står i vardagsrummet gör ju sitt. Vi måste se till att du hittar en större lägenhet!
Kram Maria

Hjärtemammas sa...

Du har rätt, jag skulle behöve ett eget sovrum och en kingsize bed. Det har ju funkat hittills men jag känner nu att jag vill ha något större. Blev erbjuden en trea här på stora torget men 9000:- var lite saftig hyra tyckte jag ;)

colourful sa...

9000:- är inga småpengar precis, du får skaffa dig en rik *knös, som hjälper dig..
Pöss ♥

Hjärtemammas sa...

haha jaa kerstin jag får göra det även om jag helst vill klara mig själv haha.. men visst vill jag bli bortskämd :) såklart! men det är lite saftigt med 9000 för en trea!