måndag 8 februari 2010

Snöröjning


I morse på väg till jobbet fick jag kryssa mellan gatorna. Överallt var det full fart för gubbar i gula kläder att röja snö och istappar från taken. Det är en del att ta bort. Det finns faktiskt en sida man kan gå in på och anmäla risk för snöras eller istappar. Den sidan hittar du här Istappstelefonen. Man hör ju nästan varje år om skräckscenarion när det trillat ner snö och is på folk eller barnvagnar.

Idag är det arbete för hela slanten. Vi har fått in massa vårnytt. Nya fräscha kläder fårn MEXX, Esprit, Lego Wear och name it bland annat. Sen har vi ett riktigt bra märke på ingång också. Vi längtar massa, jag lovar att tala om vilket det är när vi väl gjort vår beställning!!

Apropå ingenting igår fick jag ett till jobberbjudnadne om bröllopsstyling. En bekants bekant hade fått tips och skre mig ett mail och frågade om jag kunde göra henne inför hennes bröllop i juli. Det gäller att ha framförhållning och jag tackade såklart ja. Det kanske blir min nya karriärsriktning!


Ha en fin dag, knegare!

1 kommentar:

Anonym sa...

Returträff i veckan?? ;-))