lördag 13 februari 2010

Hur mkt snö kan det komma på en vinter

Hade jag vetat att det skulle snöa så här mycket hade jag förberett mig tidigare. Medan min plånbok hade äran i behåll. Skidor, snålös till byxorna och annat bra att ha till vintern hade jag köpt. Det är ju nu man ska ut å njuta!
Som jag sagt i något tidigare inilägg så vill jag dock nu bara ha vår. Jag vill ha fräknar och kunna använda mina nya bruna stövlar utan att behöva slå på arslet (sulorna är hala). Jag har redan slagit på ändan en gång den här vintern, det får räcka!

Ida gär det lördag vilket betyder lördagsgodis givetvis. Jag har lagt upp lite entrecote på att tina så det blir även god middag ikväll. m jag inte missminner mig har jag en miniflaska rödvin i skåpet också. Den räcker precis till ett glas och en liten skvätt i såsen!

Jag svamlar för att jag är trött. Jag lyckades hypnotisera mitt barn till att somna om när han började puffa på mig kvart i fem i morse! Vi ska göra oss klara att ta oss an den här underbara vinterdagen. Låt den bara bli bland de sista för säsongen!

Jag vet att du sover
känner värmen från din hud
bara lukten gör mig svag
men jag vågar inte väcka dig nu
jag skulle ge dig
allt det du pekar på
men bara när du inte hör
vågar jag säga så
jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och genomskingligt grå
blir jag
utan dina andetag

Inga kommentarer: