söndag 14 februari 2010

Jag skrattar idag

M är på väg att nanna. Vet ni, vi har faktistk varit inne precis hela dagen idag. Vi har putsat gammal färg på stolarna vi köpte, lekt tufftuff-tåg och lagat mat. Vi har kollat på film, spelar bolibompa på webben och vi har ritat. Ibland får man faktiskt bara hålla sig inne.

Jag läste just ett inlägg i en blogg jag brukar kika i och skrattade medhållande. Detta är något som också, av någon anledning, irriterat mig. Exakt på samma sätt som när någon skriver kjam, kramizz, puzziz, tazzar osv osv.
Det finns ju faktiskt värre saker här i livet men ändå man kan väl få bli lite irriterad i alla fall.

Jag citerar ändå inlägget:

"Hur känner man igen en idiot/byfåne på nätet? Det är lätt! Oavsett kön och ålder skriver de nämligen på ett speciellt sätt. Jag börjar misstänka att det finns en skola någonstans där idioter lär sig ett eget skriftspråk. Istället för att avsluta en mening med en punkt avslutas den med flera.... Som att de inte riktigt vågar stå för vad de tycker. Detta kompenseras genom att de gödslar rejält med fråge- och utropstecken!!!!!!"

Det kanske är lite överdrivet att haka upp sig på det men jag skrattade ändå åt inlägget och höll med, men bara lite.

Nu har lillen slocknat, jag ska luta mig tillbaka i min soffa och fortsätta läsa boken jag började med häromdagen. Jag har redan hunnit mer än halva. Den är otroligt spännande och svår att lägga ifrån sig!

Borde ringa Karlsson också, hon ringde och kvittrade i morse. Jag gör det strax! Puss JMK om jag skulle glömma. Y

4 kommentarer:

Anonym sa...

HA HA HA så klockrent!!!!!!
Jag blir bananas på alla ?????, !!!!!!! och ...............
KJAMIZ!!!!!!!!!!
//////////T.L

Hjärtemammas sa...

haha vet du T ibland så gör ju jag det med, i alla fall skriver fler ... efter varandra men aldrig mer än tre :) jag vill ju inte klampa någon på tårna med detta inlägg, jag citerade ju faktiskt bara. Sen att jag skrattar och håller med lite, det är en annan sak.
När ses vi vännen? Snart?
KJAMizzz

Wannabe sa...

Jag känner mig träffad angående prickarna men tar aldrig ett Z extra i min mun... eh.... :-D :-D

Hjärtemammas sa...

Haha hjärtat som jag sa, jag citerade bara. Sen är du inte en idiot det vi ju båda två!!!!! Sen slänger jag in ett par extra till dig för att visa att även solen kan ha sina fläckar *mallig*
:-)))))