torsdag 11 februari 2010

Gaga ohlala, romaromama


Jag sitter nu uppkrupen i mitt soffhörn, gnagandes på en skiva grillad fläskkarre och dricker lite ekologiskt vetegräsjuice. Jag tänker över dagens om har gått och är nöjd.
Jag var ju i morse på dagis och kikade när mitt A-barn åkte lilla Vasaloppet. Sjävlklart stod jag längts fram och hejjade fram honom till seger. HAN VANN! Ja alla barn vann såklart! Alla fick varsin guldmedalj och blåbärssoppa och mammorna var alla lika stolta över just sin skidstjärna!

Min dag fortsatte sedan på jobbet där tiden sprang iväg. Alla vårnyheter som ska upp i butiken och fönstren som ska skyltas, blandat med alla kunder gör att man knappt märker av tiden. Plötsligt kom Corny och löste av mig. Dagen kunde inte ha varit bättre hittills.
Jag promenerade förbi blomsteraffären och köpte mig några vita snittkryssar (krysantemum). De blir så otroligt fina när man sätter dem en och en i små korta vaser. Flickan i kassan frågade om jag skulle boka lite rosor till Alla hjärtans dag men jag förklarade att jag inte hade en käresta det här året. Då gick hon in på lagret och hämtade mig en stor papegojtulpan och sa att den här får du!! Jag blev naturligtvis gladast av alla. Den har jag nu lagt i min låga stora cylindervas i klarglas. Den ligger längst kanten som ett litet konstverk tillsammans med en videkvist och en av kryssarna som jag tagit bort hela stjälken på. Det blev jättevackert. Vårblommor är det bästa jag vet!

Hade jag låtit bli att spilla rödvin i mobilen hade jag tagit kort och lagt upp så ni fick se, men den gubben går inte se :D

Nu på kvällskvisten mötte jag en minor motgång då jag i affär'n försökte betala med min patientbricka. Jag kunde inte förstå varför inte maskinen inte svarade på min kod som jag gång på gång reslout knappade in. Det var ju faktiskt rätt kod. Dock fel kort. VISA kortet låg hemma och just denna butiken tog inte Stockholms läns patientbrickor. Tur att jag bor så nära så jag kunde springa hem och hämta kortet där dolaresarna finns!

Jag kommer fortsätta min kväll i just det här soffhörnet tror jag. Jag ska kika lite på Cougar town, den serien jag fått hem några avsnitt av.
I morgon bitti strax efter sju kommer lillprinsen hem till mig igen. Vi ska morgonmysa lite sedan far vi ut till Spillan och hälsar på vänner och åker skidor!


Ha det bäst travhäst!

3 kommentarer:

Patrik sa...

Kolla in Modern Family. Det är riktigt roligt.

Hjärtemammas sa...

Hmm låter skojigt bara på namnet :D
Jag kikar på Cougar town bara för att. Courtney cox är inte så jäkla rolig ändå, men det duger till att fördriva tiden! har varit tevetjej idag istället för datatjej!
KRAM
hälsa!

118 118 sa...

våga äta fastlagsbulle! idag blev det den tredje för denna vecka. mmm va gott!nu kan jag ju inte bryta denna hälsoresa :)