onsdag 24 februari 2010

Ledig men ändå inte

God eftermiddag eventuella läsare. Har ni haft en bra dag hittills? Det har jag. Jag har varit ledig från Småglin men då jag legat och tryckt hemma två dagar så kunde jag såklart inte hålla mig från butiken. Jag visste ju att fröken Johansson skulle vara där och jag tar varje tillfälle i akt att få vila ögonen på den vackra skapelsen. Mumsmaja!
Jag hade lite småärenden på stan efter jag var och hälsade på i butiken och sen hem till en blivande brud för en testmake up. Det var lite roligt då hon valt en annan än traditionell brudsminkning. Hon vill ha mörkt sotade ögon så det körde vi. Toksnyggt!
Vi passade på att ta lite fina porträttbilder så hon har något att rama in och ge till sin blivnade brudgum!

På vägen hem köpte jag äntlgien en algätare till M:s akvarium. Det blir tokmycket alger fort i det lilla så lite hjälp på traven tar jag gärna emot!

Nu ska jag dricka mig en kopp kaffe i soffan och bara njuta av att vara hemma!

10 kommentarer:

118 118 sa...

hej hjärtemamma,jag är här i Sudan med mamma Pirjo.

118 118 sa...

vilken snygg bild du lagt upp på M.

colourful sa...

visst är det rent otroligt skönt att få vara ledig, och göra ingenting..Kram

Hjärtemammas sa...

Aaaw eniro och Pirjan, vilket team. Hoppas ni har dete riktigt bra i alla fall!

Hjärtemammas sa...

Ja visst är det skönt Kerstin men jag blir faktist rätt rastlös. Speciellt nu med tanke på att jag varit hemma i två dagar redan och varit sjuk!
Kram

Mari sa...

Hej gumman, kolla om akvariet står i solsken då bildas det massor av grönalger som algätarna inte äter :P

Hjärtemammas sa...

Den står inte i solen, och jag fick ju ingen algätare förrän igår så nu har han att bevisa den lille nykomlingen. Han är inte så snygg och göra ingen fägring för akvariet så han har att leva upp till... puss fina Mari

118 118 sa...

hej hjärtemamma jag kan ta med mig en Nilabborre från nilen här bredvid oss.jag lovar den håller rent i M´s akvarium,inga alger I promise! :)googla på nilabborre-bilder.

Hjärtemammas sa...

hängbraxar har ni det i nilen? Du måste se till att purjan inte byter bort dig mot kameler. Hon kan inte ha dem hemma i radhuset och vem ska föresten då låna ut bil till mig?

Knilla sa...

Tack hjärtevänne!!!!!Du gjorde mig så fin min alldeles egena privata sminkös..
Mannen tyckte ju att jag blev så fin.
Du är underbar.
Puss