onsdag 3 februari 2010

Veckans lediga dag

God förmiddag på er sockerkringlor. Vad har ni haft för er hittills? Jahaaa ni sitter på jobbet era stackare. En annan är ju faktiskt ledig en dag som denna. Eller riktigt ledig är jag ju inte då jag jobbat lite från datorn faktiskt. Jag har tipsat våra fantastiska kunder om våra ypperliga erbjudanden vi har i butik. Sen har jag suttit och finurlat på vad jag ska bjuda på middag ikväll då en kompis kommer förbi å snackar lite. Sen har jag funderat på om jag har allt till Sillens bröllop. Jag tror det. Det var bara en sak kvar som jag var på stan igår och försökte köpa. Men då butiken inte har en sån kortdragare med knappsats och således ville ha leg så gick jag hem utan varor. Jag är så van att trycka kod var man än handlar så jag har bara visakortet med mig. Aldrig körkortet. Dumt kanske, om jag nu skulle vilja handla i den butiken igen. Jag ska gå ner strax och hämta grejerna som expediten så vänligt hängde undan till mig. Jag tänkte faktiskt kolla på ett par skidor också. Ett par längdskidor. Jag har blivit sugen nu när M åker. Vi håller väl ungefär samma kvalitet han och jag på vår åkning.

Ikväll, eller på eftermiddagen får jag en väninna över. Vi har inte träffats på ett tag så jag tänkte laga oss lite god mat här. Har ni något tips? Lax kanske. Ja med pasta! mm jag ska suga på den karamellen ett tag. Den är ju enkel att göra också! Chop chop med lite vitlök och scharlottenlök, en skvätt vitt vin och en balja matlagningsgrädde. Kryddor givetvis. I med tärnad kallrökt lax och servera till färsk tagliatelle.

Idag är det näst intill storm i Norrtälje. Jag sa det till M i morse och han frågade om det var sandstorm. Duh?! Det skulle det i och för sig kunna vara men nej, inte denna gång. -Snöstorm älskling, fick han till svar!

Han väckte mig häromdagen med ett "God morgon Söting" Innan jag ens öppnat ögonen visste jag att hans veckopeng nu var upp i 700 kronor DIIIREKT! Tänk vad väluppfostrad han är!

Inga kommentarer: