lördag 13 februari 2010

Full rulle


Jag har tagit på mig rollen som barnvakt också! Tutut kommer om en stund för hennes mamma är bortbjuden på middag. De hade tänkt att gå tillsammans först men jag tycker att någon gång är väl Örnen värd att få gå på middag utan barn :)

M och jag har även fyndat. Jag hittade 4 jättefina klassiska pinnstolar på Biståndscentret nere i hamnen. 50 kronor styck fick jag ge för dem efter lite prutning. Vi åkte direkt till Färghandlen och köpte oss lite halvmatt antikvit lackfärg och penslar så nu ska det målas. Jag blir äntligen av mmid mina formpressade vita stolar från Mio. Ni vet sådana som de flesta hushåll har just nu, rundade med stålben. De bortskänkes mot avhämtning. 4 stycken vita alltså!


De nya pinnstolarna blir tjusiga till köket, de lär lite mindre och nättare än de jag hade innan, men samtidigt känns de mer rejäla. Skönt med lite nytt också! Jag passade på att köpa mer lördagsgodis till kidsen så jag får chansen att måla i fred. Jag har ju säkert helt galet fel (för en gångs skull) men man man kan ju hoppas att de ägnar sig åt varandra istället för mig och stolarna :)

Nu blir det till att laga lite mat!

Nu blev jag ambivlanet, ska jag måla stolarna svarta kanske?

7 kommentarer:

Wannabe sa...

neeej, vita! nu har deu ju redan vit färg.. och det är lättare att ångra sig sen och måla dem svarta, målar du svart så blir det jobbigare att måla över med vitt.. :-)

P.Astorn sa...

Jag tycker du ska måla stolarna svarta och gula, det är en bra färgkombination. Sen undrar jag faktiskt om det inte är en baktanke med mer lördagsgodis? Ut med Jimmy..in med Mats. Over and out.

Hjärtemammas sa...

*Vad menar du nu? baktanke med mer lördagsgodis? Att jag vill att mitt barn får fler hål i tänderna?
In med Jimmy!! In med Mats också, trevligt!! :P

Hjärtemammas sa...

Ska du föresten ine komma förbi och hjälpa mig att slipa? Jag har inget sandpapper så jag kan slipa med din tunga.. eller ditt skägg :D

Hjärtemammas sa...

MM de får bli vita, T3z! Det blir nog kjäkligt snyggt faktiskt, tänkte så småningom färga bordet mitt helvitt också!
Föresten apropå att måla, jag gissar att du målat vardagsrumsbordet ditt som jag berodrade ;-)
<3

Wannabe sa...

mjaaaaaaaaa...... inte riktigt än..... men sen, när det blir vår, DÅ ska jag! jag har ju byggt en bokhylla för böflen! ;-)

Anonym sa...

Tack! Du är bäst;) Hoppas få M på övernattning! Kram LÖ