tisdag 25 maj 2010

'Huvva!

Relativt nyss hemkommen från butiken. Idag har det varit att göra må ni tro. Massa fina sommarkläder har kommit in så idag belv det att hänga ut och hänga om.
Skönt är det ändå att vara hemma. M sitter på golvet här bredvid och skriver bokstavsharanger medan jag bloggar samtidigt som jag lagar mat. Det ska till en mamma för denna simultankapacitet eller hur? Köttfärssås och Spagetti står på fam iljen Carlsons meny idag. På fredag däremot blir det dock andra bullar. Jag är medbjuden ut till Furusunds värdshus på middag och övernattning. Ja ni läste rätt. Mina gamla kvarter ja, men med en helt ny alldeles reko krögare. För gamla affärers skull ska jag och TL ut och käka, dricka lite bubbel och sova hotellet. Det blir finfint. Pax för lölromen och kalvfilén. Sen måste jag ju inspektera om de sköter stället lika snyggt som en annan gjorde. *host host*. Det blir första gången sen jag lämnade det, som jag besöker. Jag ser fram emot det faktiskt.

På Fredag är det även marknadsafton i Norrtälje stad och butikerna är öppna till 22. Jag får däremot sluta 18. På lördag är det kalasdagar i Åkersberga centrum så det blir att ila sig dit i röda faran och kolla in spektaklet!
Nu blire i alla fall mat. M börjar knorra om att han dör av hunger och det är det ju ingen som vill att han gör heller!

Smaklig spis


KRaM// HJärTEMamMAs

Inga kommentarer: