torsdag 20 maj 2010

BloGgTorKA

Idag har jag inte haft många stunder över för att blogga. Jag har inte haft något att dela med mig av helt enkelt. Antar jag. Jag har jobbat solat å fikat. Typ så. Så som jag har det alla mina barnfria dagar nästan.
Jobbade idag till 15 ca. Tiden gick i ett jäkla huj då jag hade att göra hela dagen. Barnbidrag vet ni. Ni som inte kom, var var ni? Ah juste ;)
Efter jobbet tog jag mig min H&M Magazine och la mig DIreKT på gräset i parken och spanade in tennisskolan bland annat. Jag försökte få lite färg på benen och drog upp vitbyxorna. Det hjälpte inte. Fasiken att det ska vara så svårt då. Jag börjar fundera på om jag har något genetiskt solbrännefel. Benen håller konstant samma fisrosa färg året runt. TILL OCH MED när jag smörjer in dem med BUS (Brun utan sol för er som inte hade koll på de). Nåja ett par tre HUNDRA fräknar lyckades jag plocka på mig i alla fall.

Jag höll Linken sällis en snabbis på Pubhörnet i solen. Tänk att det finns alltid något vettigt att prata om med den karlen. Vad vi snackade om minns jag inte nu på rak arm, bara att det var vettigt å jäklgit trevligt. Det trevliga fick ett abrupt slut då GUSTEN ringde å ville ha middagssällis. Visst, en kebab i bröd på min balle senare tvärslocknade jag på min säng.

Så här är jag alltså nu, med morgongrus i ögonen fast det är kväll. Jag är trött som en get. Jag tror jag ska försöka låta bli solen några dagar nu. Den tar på krafterna. Faktiskt. Sen kanske jag för en gångs skull ska lyda min systers råd å hålla mig undan solen. Vi får se, kan inte lova nåt.

I morgon bitti kommer lillälsklingen hem. Jag längtar så det gör ont. Jag hittade ett korsord i morse som han fyllt i. En bokstav eller siffra i varje ruta. Det hade ju absolut inget sammanhang direkt men alltså, MIN fyraåring löser korsord liksom. Han kommer bli raketforskare eller som moster sin, hjärnkirurg! Y

KRaM// HJärTEMamMAs

Inga kommentarer: